راهکار های ايجاد پيام هاي بازرگاني كار آمد
راهکار های ايجاد پيام هاي بازرگاني كار آمد
اين متن يك گزيده ي ويرايش شده از كتاب طرح بازاریابی، نوشته ي رابرت دبلیو بلای است كه توضیح می دهد چگونه می توانیدبا اجراي يك طرح بازاریابی 12 مرحله اي بازار فروش خود را توسعه دهيد. در این گزیده ویرایش شده، بلای 10 راهكار آسان ولي بسيار كار آمد را در ایجاد پیام های بازاریابی ارائه مي دهد.
هنگامی که شما یک استراتژی بازاریابی را به منظور خاصي طرح ريزي مي كنيد، بايد توجه داشته باشيد كه تاكتيك هاي درست را براي براي پياده سازي استراتژي خود شناسايي كنيد. تاکتیک در واقع عمليات و فعاليت هايي است كه برای پیاده سازی استراتژی های خود انجام مي دهيد. تفكر با دقت در اين مورد موجب مي شود شما بتوانيد پاسخ هاي مطلوبي را كه در تلاشيد به مخاطبان خاص خود بدهيد را تعيين كنيد. به عنوان مثال ، مي توانيد از آنها بخواهيد:
- برای دریافت اطلاعات بیشتربه سايتتان مراجعه كنند.
- یک نظرسنجی آنلاين را پر كنند. با اپراتور فروشنده تماس بگيرند و يا درخواست تماس از طرف فروشنده را ثبت كنند .
- شرکت در يك وبینار رایگان.
- برای اطلاعات بیشتر تماس بگيرند.
- همه موارد یک جلسه فروش و یا ارائه حضوري بيان شود.
- یک سمینار رایگان و یا کارگاه برگزار شود.
- نسخه ی نمایشی محصول (دمو) را كه به صورت رایگان است امتحان كنند.
- فرصت يك ماه استفاده رايگان داشته باشند تا تصميم نهايي را اتخاذ كنند.
- در بازار هدفي كه شناسايي كرديد محصولتان را ارائه كنيد.
- امكان خرید کالا با کارت اعتباری را فراهم كنيد.
سپس ، بايد تعیین كنيد كه چه پیامي باعث ايجاد انگيزه در مخاطبان براي اقداماتي كه شما در نظر داريد مي شود. همچنين در نظر داشته باشيد كه "از چه موادي در پيامتان مي توانيد استفاده كنيد؟" "توصیفات، مطالعات موردی ، نامه یا یادداشت تشكر و سپاس و يا مواردي از اين دست را مي توانيد در پيامتان جاي دهيد؟" با انديشيدن در اين مورد می توانيد تصمیم بگيريد که چه تاکتیکي با احتمال زیاد شما را به نتيجه مورد نظرتان مي رساند.
در اینجا چند نكته به منظور راهنمایی در ساختن یک پیام براي تولید عكس العمل مورد نظر شما از طرف مخاطب ارائه مي شود:
1. آزمون "خب كه چي؟".
ادامه مطلب: راهکار های ايجاد پيام هاي بازرگاني كار آمد
- Created on .
- Hits: 926