قصد راه اندازي كسب و كاري جديد در سال نو را داريد؟ از اين پنج اشتباه در آغاز راه دوري كنيد

قصد راه اندازي كسب و كاري جديد در سال نو را داريد؟ از اين پنج اشتباه در آغاز راه دوري كنيد


اگر شما در حال برنامه ریزی براي شروع یک کسب و کار درسال جديد هستيد، بدون شک پر از هیجانيد. در حالی که همه كساني كه شروع به راه اندازي يك كسب و كار مي كنند هیجان اولیه، شیفتگی و عزم و اراده بزرگي را دارا هستند، اما در واقع شما نیازمند اطمينان و احتياط هستيد تا بتوانيد با مشکلات رایج که منجر به شکست کسب و کار مي شود مقابله كرده و از آنها بگذريد.
جلوگیری از انجام این پنج اشتباه در آغاز راه، بسیاری از کارآفرینان تازه كار را موفق كرده است.

 wordpress-beginner-mistakes قصد راه اندازي كسب و كاري جديد در سال نو را داريد؟ از اين پنج اشتباه در آغاز راه دوري كنيد


1. انتظار موفقیت یک شبه
تعداد بسیار کمی از کسب و کار ها يك شبه از كليد زدن و آغاز راه به موفقيت رسيده اند. گرچه انكار نمي كنيم كه ممكن است اين اتفاق بيفتد اما در موارد بسيار نادر و خاص . رسانه ها همیشه مشتاق صحبت كردن درباره ي يك استارت آپ خاص هستند كه در عرض مدت بسيار كوتاهي پيشرفت زيادي داشته و ارزش سهام آن بعد از گذشت مثلا دو ماه چندين برابر شده است،در حالي كه در واقع تبديل شدن به یک کسب و کار چندين ساله و باقي ماندن در بازار براي مدت زياد و طولاني، به سختی راه رفتن بالاي سطح آب است.
بنابراین، با آگاهي به اين موضوع كه به طور بالقوه ممکن است نیاز به زمان طولانی داشته باشيد تا كسب و كارتان را از زمين بلند كنيد به سمت آغاز كار برويد. اگر كارتان به سرعت پيش رفت ، که یک اتفاق مثبت و عالي است، اما بهتر است انتظاراتتان واقع بینانه باشد تا به نا امیدي منجر نشود.
2. فرض اينكه فروش خود به خود اتفاق مي افتد
مهم نیست که محصول یا خدماتي كه ارائه مي كنيد چه قدر بزرگ و خوب است - اگر هیچ کس نداند که وجود دارد و كار شما را نشناسد، کسب و کارتان محكوم به فناست. شما بايد کسب و کارتان را به درستي در بازار عرضه كنيد را و به طور مستقیم در مقابلديدگان مخاطبان خود قرار دهيد.
يك شرکت بازاریابی آنلاین تعداد زیادی سوال از سمت استارت آپ ها دريافت كرده بودند که همگي با اين مضمون بوده اند كه : "در صورتي كه بودجه بازاریابی نداشته باشيم چه كنيم؟ " در واقع، راه هاي زيادي وجود دارد. منابع و راهنمايي هاي زيادي در اين زمينه وجود دارد.

chanel قصد راه اندازي كسب و كاري جديد در سال نو را داريد؟ از اين پنج اشتباه در آغاز راه دوري كنيد


به دور از فراست خواهد بود كه فرض كنيد مخاطبان شما به صورت جادویی برند شما را كشف كنند، شما بايد براي کارکردن سخت و با پشتكار در آغاز حركت به سمت توليد آماده باشيد.
3. عدم سخت كوشي براي مواردي كه به نظر ساده و كم اهميت هستند
آيا نام برند شما در قبال برندي كه وجود دارد تخلفي مرتكب شده است؟
آيا نامي كه براي برندتان انتخاب كرديد مي تواند مشتريان بلقوه شما را جذب كند؟
آيا نام تجاريتان در تمام شبكه هاي اجتماعي قابل انتخاب است ؟
اينها نمونه هايي از سوالاتي است كه بايد در انتخاب نام برندتان به آنها توجه كنيد. همچنين قوانيني كه براي ثبت نام تجاري و محدوديت هايي كه وجود دارد را به خوبي مطالعه كنيد.
مقدار زیادی از کوپن شناور در اطراف آنلاین است که به شما اجازه ثبت نام دامنه برای یک دلار وجود دارد، و ایجاد پروفایل های رسانه های اجتماعی به شما یک سکه به هزینه. فقط مطمئن شوید که برای تامین امنیت رد پای خود را آنلاین اولین باشد.
4. ادامه دادن بدون برنامه بلند مدت
جلو بردن يك بيزينس كه در حال پرواز است، بدون برنامه ريزي بلند مدت، خودکشی کارآفرینی است.در واقع سوء مدیریت منابع مالي و انساني ، به غرق شدن کشتی خود منجر مي شود.
در حالی که شما قدرت پیش بینی (یا جلوگیری از) موانع را نداشته باشيد با مشكلات زيادي برخورد خواهيد كرد، برخی از برنامه ریزی هاي بلند مدت به شما کمک خواهد كرد از اشتباهات غیر قابل توجیه اجتناب کنيد. به عنوان مثال، برنامه ريزي براي بودجه بازاریابی بلند مدت اين اطمینان را حاصل مي كند که شما در هر مرحله چه ميزان بودجه برای پوشش بازاریابی كنار بگذاريد، گاهي هزينه كردن بدون برنامه بلند مدت منجر به اين خواهد شد كه گاهي در آمد خروجي برای تامين ادامه ي فعاليت هاي اصلي و حقوق و دستمزد كارمندان كافي نيست.
تصور کنید که یک برنامه بلند مدت يا نقشه اي براي ادامه راه كسب و كارتان نداريد و در يك مقطع مقدار زيادي از سرمايه تان را به یک کمپین تبلیغاتی که در حد انتظار هم حرکت نمی کند اختصاص داده ايد، چه اتفاقي مي افتد؟ ناگهان خواهيد ديد كه بودجه اي برای پوشش عملیات و حقوق و دستمزد نداريد. و اينگونه خواهد بود كه رو به زوال پيش خواهيد رفت...
5. در بر نگرفتن صد در صد شيوه زندگي
اين روزها، به لطف رسانه های جریان ساز و شرکت هاي ميلياردي چون فیس بوک و اسنپ چت، و همچنين غالب سرخط خبرها، كار آفرين يك انسان خونسرد و كار آفريني فعاليتي بي جنب و جوش برداشت مي شود.
اما شروع یک کسب و کار نیازمند چيزهايي بيشتر از آنچيزي است كه رسانه ها مي گويند. در واقع نياز دارد که شیوه زندگی شما را در بر بگيرد. ساعت های كاري طولانی، مهارت هميشگي حل مسئله و استرس فقط موارد اندكي است كه بايد انتظار آن را داشته باشيد، به عنوان مثال:
• خداحافظي با قسمت زيادي از زمان استراحت و خواب
• محدود كردن زماني كه براي دوستان و خانواده صرف مي كنيد
• متوقف كردن تفريحات و لذت هاي فردي
•كسب و كار جديدتان را در اولویت اول زندگي قرار دهید

در صورتی که بر این مشکلات آغاز راه غلبه کنید پا در راه درست شروع کسب و کارتان گذاشته اید.

 

منبع: www.entrepreneur.com

  • Created on .
  • Hits: 892