قوانین برند (قسمت سوم)
همان گونه که در مقاله های قبل ذکر شده برای تثبیت نام تجاری قوانینی وجود دارد که در قسمت های قبل یازده مورد را با هم مرور کردیم و اکنون به ادامه قوانین برند سازی در قسمت سوم خواهیم پرداخت .
قوانین برند (قسمت اول)
قوانین برند (قسمت دوم)
12 – قانون اسم عام (ژنریک)
«یکی از سریع ترین راه های عدم موفقیت ، استفاده از نام های عام برای نام های تجاری است»
تاریخ اغلب اوقات ما را به بیراهه می کشاند . در گذشته ، پاره ای از موفق ترین شرکتها (و نام های تجاری) دارای اسامی عام بودند. حتی گروهی از شرکتها سعی کرده اند که دو یا چندین نام پر زرق برق از این دست را با یکدیگر ترکیب کنند. در گذشته ، تصور شرکتها بر این امر بود که داشتن اسمی بزرگ پر زرق برق و عام الزامی است و تقریبا در همه ی موردها ، نام تجاری همان نام شرکت بود ، با این حال این روش نام گذاری بسیار موثر بود چرا ؟
یکی از دلایلی که خطوط تولیدی ضمیمه در بازار ناکام می مانند ، این است که اغلب یک نام تجاری را با یک اسم عام ترکیب می کنند . این اسم عام ضعیف نمی تواند به خلق هویتی که ویژه ی نام تجاری است ، بپردازد . ذهن افراد با حروف سروکار ندارد . اصوات برای یک ذهن اهمیت دارند . شما هر قدر که بخواهید ، می توانید از حروف بزرگ استفاده کنید ، اما یک اسم عام همواره به همان صورت در ذهن باقی می ماند ، به هر ترتیبی که آن را هجی کنید.
گه گاه می توانید نام تجاری را با نیمه کردن یک اسم عام خلق کنید . مزیت این امر در ساختن یک نام تجاری ساده ی کوتاه است که یادآوری آن آسان می باشد.
نام های عام در هوا ناپدید می شوند.تنها نام تجاری است که در ذهن تثبیت می شود.
13- قانون شرکت
«نام تجاری یک نام تجاری است ، و شرکت یک شرکت است ، این دو با یکدیگر تفاوت دارند »
هیچ عاملی مانند استفاده از نام شرکت به عنوان نام تجاری ، باعث اغتشاش و سردرگمی نمی شود.
ادامه مطلب: قوانین برند (قسمت سوم)
- Created on .
- Hits: 987