قوانین برند (قسمت سوم)

  همان گونه که در مقاله های قبل ذکر شده برای تثبیت نام تجاری قوانینی وجود دارد که در قسمت های قبل یازده مورد را با هم مرور کردیم و اکنون به ادامه قوانین برند سازی در قسمت سوم خواهیم پرداخت .   

قوانین برند (قسمت اول)

قوانین برند (قسمت دوم)

        12 – قانون اسم عام (ژنریک)

«یکی از سریع ترین راه های عدم موفقیت ، استفاده از نام های عام برای نام های تجاری است»

تاریخ اغلب اوقات ما را به بیراهه می کشاند . در گذشته ، پاره ای از موفق ترین شرکتها (و نام های تجاری) دارای اسامی عام بودند. حتی گروهی از شرکتها سعی کرده اند که دو یا چندین نام پر زرق برق از این دست را با یکدیگر ترکیب کنند. در گذشته ، تصور شرکتها بر این امر بود که داشتن اسمی بزرگ پر زرق برق و عام الزامی است و تقریبا در همه ی موردها ، نام تجاری همان نام شرکت بود ، با این حال این روش نام گذاری بسیار موثر بود چرا ؟

یکی از دلایلی که خطوط تولیدی ضمیمه در بازار ناکام می مانند ، این است که اغلب یک نام تجاری را با یک اسم عام ترکیب می کنند . این اسم عام ضعیف نمی تواند به خلق هویتی که ویژه ی نام تجاری است ، بپردازد . ذهن افراد با حروف سروکار ندارد . اصوات برای یک ذهن اهمیت دارند . شما هر قدر که بخواهید ، می توانید از حروف بزرگ استفاده کنید ، اما یک اسم عام همواره به همان صورت در ذهن باقی می ماند ، به هر ترتیبی که آن را هجی کنید.

گه گاه می توانید نام تجاری را با نیمه کردن یک اسم عام خلق کنید . مزیت این امر در ساختن یک نام تجاری ساده ی کوتاه است که یادآوری آن آسان می باشد.
نام های عام در هوا ناپدید می شوند.تنها نام تجاری است که در ذهن تثبیت می شود.

     13- قانون شرکت

«نام تجاری یک نام تجاری است ، و شرکت یک شرکت است ، این دو با یکدیگر تفاوت دارند »

هیچ عاملی مانند استفاده از نام شرکت به عنوان نام تجاری ، باعث اغتشاش و سردرگمی نمی شود.

chanel وبلاگ

ادامه مطلب: قوانین برند (قسمت سوم)

  • Created on .
  • Hits: 987

قوانین برند (قسمت دوم )

Yourbrand وبلاگ

هر چیز می تواند یک نام تجاری باشد : کوکاکولا ، پورشه ، برج میلاد، شهر تهران ، وشما – بله شما ! نام تجاری ، هر نوع برچسبی است که معنی یا ارتباط ذهنی خاصی را با خود منتقل می کند . یک نام تجاری بزرگ ، وظیفه مهمتری دارد : نام تجاری به یک کالا یا خدمت ، "رنگ" و "حرکت" می دهد . «نام و علامت تجاری شرکت ، با ارزش ترین دارایی های شما محسوب می شوند » .

در مقاله قبل،قسمت اول قوانین برند ، با  شش قانون اول برند سازی آشنا شدیم . این داستان را در قسمت دوم با هم ادامه میدهیم .

7- قانون کیفیت 

«کیفیت مهم است، اما نام تجاری تنها با کیفیت ساخته نمی شود. کیفیت چیست ؟»

همه تصور میکنند که توانایی تمیز کیفیت خوب از بد را دارند ، اما در عالم واقعیت این طور نیست .آیا ساعت رولکس ، زمان را دقیق تر از ساعت های دیگر نشان میدهد ؟ کیفیت مفهومی است که دارای هزاران حامی و طرفدار است . بر اساس باور این گروه ، برای خلق یک نام تجاری بهتر ، باید کیفیت بهتری را ارائه کرد. اما آنچه در یک تئوری ، کاملا درست به نظر میرسد ، می تواند در عمل تغییر شکل دهد . خلق نام تجاری بر اساس کیفیت کالا ، به مثابه ی ساختن خانه ای بر روی شن و ماسه است . شما می توانید به کیفیت محصول خود توجه کنید ، اما این امر کمترین ارتباط ممکن را با به دست آوردن بازار دارد. مشاهده ها حاکی از این است هیچ نوع همبستگی میان موفقیت بازار و کیفیت نام کالا وجود ندارد.

کیفیت و یا مفهوم کیفیت ، در ذهن خریدار اثر میگذارد . اگر درصدد خلق یک نام تجاری نیرومند هستید ، باید مفهوم نیرومندی از کیفیت را در ذهن خریدار تثبیت کنید . «تجربه نشان داده است که بهترین روش تثبیت مفهوم کیفیت در ذهن خریدار ، با تبعیت از قانون تثبیت نام تجاری شکل می گیرد .» کیفیت به تنهایی قادر به خلق نام تجاری شما خواهد بود .

برای خلق یک نام تجاری با کیفیت ، شما ناگزیر از محدود ساختن دامنه ی تمرکز خود و ترکیب آن با نامی بهتر و بهایی بالاتر هستید.

8- قانون طبقه بندی

«یک نام تجاری پیشگام باید طبقه بندی محصول خود را ارتقا بخشید ، نه نام تجاری محصول را »

chanel وبلاگ

ادامه مطلب: قوانین برند (قسمت دوم )

  • Created on .
  • Hits: 1040

10 روش ترغیب سلبریتی ها برای استفاده از محصول شما

 

امروزه هر برند مد، زیبایی، و یا شیوه زندگی ، نیازمند مشهور شدن برای پرتاب کسب و کارش به سمت موفقیت است. اما در صورت نداشتن ارتباطات درست و به جا و منابع کافی این امر بسیار سخت و ترسناک باشد.

برای کمک به جذب سلبریتی ها و تحت تاثیر قرار دادن آن ها این 10 راه را پیگیری کنید:

  1. اگر چهره ای را میان خودتان ندارید که سلبریتی باشد، یک فرد مشهور را در کمپانی خود استخدام کنید و این یعنی حاضر به تسلیم یک درصد از سهام شرکت شوید.
  2. یک ستاره رسانه های اجتماعی آینده و یا وبلاگ نویس انتخاب کنید. به افراد موثر هدیه های موثر بدهید . البته باید اطمینان حاصل کنید که هدیه متناسب با بودجه شماست .
  3. در یک پایگاه داده مدیر برنامه سلبریتی ها مشترک شوید ،برای دست یابی به برنامه ها و تمایلات و علاقهد مندی های فرد مورد نظرتان ودر ارتباط با آنها قرار گرفتن.

    chanel وبلاگ

ادامه مطلب: 10 روش ترغیب سلبریتی ها برای استفاده از محصول شما

  • Created on .
  • Hits: 1054

قوانین برند (قسمت اول)

Yourbrand وبلاگ

قوانین برند (قسمت اول) 

 

 تمرکز اصلی این مقاله ، بیان این مفهوم می باشد « تثبیت نام تجاری» اگر شما قادر باشیدکه یک نام تجاری بانفوذ خلق کنید ،قادر خواهید بود از جریان های بازاریابی بانفوذ و موئثرتری استفاده کنید. یک نام تجاری ، اگر چه واژه ی خاصی است ، اما در ذهن چیزی بیش از یک کلمه نیست . هر اسم خاص ، یک نام تجاری است . شما نیز نامی تجاری هستید و اگر مایلید که در زندگی به موفقیت واقعی دست یابید ، باید خودتان را نامی تجاری به حساب آورید و بر اساس آن عمل کنید .قدرت یک نام تجاری با میزان نفوذ آن در عمل خرید یک مخاطب معین میشود.  نامی که باید در ذهن ها تثبیت گردد. چگونه ؟  در این داستان و در 4 قسمت  قوانینی به شما معرفی گردیده که میتواند همواره رهگشا و راهنمایی دائمی برای تثبیت نام تجاری کسب کارتان واقع گردد . چرا ؟ چونکه مفاهیم علمی برندیگ را بسیار ساده و قابل اجرا بیان گشته و این راهکارها عملی و قابل اجرا می باشد  .

 اولین قسمت از داستان قوانین برند را باهم آغاز می کنیم ...

 

  • قانون گسترش (توسعه)

«قدرت یک نام تجاری نسبت معکوس با گسترش آن دارد» .

 تاکید و تمرکز بخش اعظم شرکتها به لحاظ حال است . توسعه و گسترش تولیدات فرعی ،ایجاد غول زنجیره ها ،ارزش گذارهای مختلف و به کارگیری سایر روش های پیشرفته ی بازاریابی در جهت دوشیدن (شیر نام تجاری است) و نه تثبیت آن . اگر چه این شیر دوشی ، نافع زیادی را در کوتاه مدت عایدتان میسازد ، اما در دراز مدت ، نام تجاری شما را نابود ساخته و اندک اندک مفهوم کامل خود را از دست می دهد .

اگر مایلید که نام تجاری بانفوذی را در ذهن مصرف کننده تثبیت کنید ، ناگزیر از محدود کردن آن هستید ، نه گسترش آن . در دراز مدت ، گسترش بی رویه ی شما ،موجب کاهش قدرت و تضعیف تصویر ذهنی نام تجاری تان خواهد شد .

  • قانون اختصار

«زمانی که دامنه ی تمرکز خود را محدود می سازید ، بر قدرت نام تجاری می افزاید» .

chanel وبلاگ

ادامه مطلب: قوانین برند (قسمت اول)

  • Created on .
  • Hits: 1139

چرا سئو برای استارت آپ ها ی خرده فروشی و تجارت آنلاین ها مشکل است؟

seo1 وبلاگ

چرا سئو برای استارت آپ ها ی خرده فروشی و تجارت آنلاین ها مشکل است؟

شما یک وب سایت تجارت الکترونیک به تازگی راه اندازی کرده اید و می خواهید برای فروشگاهتان به سرعت ترافیک دریافت کنید. این امر بسیار طبیعی است. اما آیا SEO راه مناسبی برای به دست آوردن ترافیک وب سایت شماست ؟ در تجربه ما دستیابی به SEO برای استارت آپ ها ی خرده فروشی و یا سایت های فروشگاه الکترونیکی بسیار دشوار است. به دلایل زیر:

هنوز چیزی برای بهینه سازی ندارید.

SEO در واقع، برای بهینه سازی موتور جستجوی شماست ، بنابراین شما نیاز به چیزی برای بهینه سازی دارید. در حالی که وقتی شما یک تاجر کوچک هستید محصولات و دسته بندی های شما محدود هستند، بنابراین بهینه سازی برایتان مشکل تر خواهد بود. با این وجود می توانید برای دسته بندی های محصولاتتان و بهینه سازی اطلاعات و محتوای صفحه فرصت های جدید شناسایی و ایجاد کنید، اما، اگر امکان انتخاب محصولات و دسته بندی های جدید را هم نداشته باشید، کار شما بسیار دشوار خواهد بود.

لینک و اعتبار ندارید.

در آغاز کار به عنوان یک فروشگاه، سایت های زیادی برای لینک دادن به شما وجود ندارد و یا رسانه های اجتماعی با فالوور بالا ندارید. پس چرا گوگل باید به شما اعتماد کند که محتوای خوبی برای جستجوگران ارائه می کنید؟ به علاوه، رقبای شما سال ها روی SEO شان کار کرده اند. چرا گوگل رنک شما را بیش از آنها قرار دهد در حالی که آنها هزار، و بلکه صدها هزار، لینک دارند و اعتماد گوگل را جلب کرده اند؟ به طور خلاصه، شما یک نبرد طولانی و سخت برای دریافت لینک، سیگنال های اجتماعی، نفوذ ، شناخته شدن برند و جلب اعتماد کلی گوگل پیش رو دارید تا در نهایت قادر به دریافت ترافیک جستجو مورد هدفتان باشید .

شما هیچ زخم از تجربه گذشته.

استارت آپ ها ی خرده فروشی و تجارت آنلاین ها افراد فنی درخشان و زرنگ و دانایی هستند. در طول سال های فعالیتشان درس های زیادی از طریق صرف PPC (pay per click ) ، تولید و ارتقاء محتوا ، و یک دانش عمومی درباره ی کسب و کار و عملیات خود می آموزند . بنابراین، برای یک استارت آپ خرده فروش تازه کار ورود به اکوسیستم و آشنایی با محیط دشوار است. شما نمی دانید چه  چیزهایی را تغییر دهید ، نمی دانید که چه چیزهایی ترافیک شما را بالا می برد ، و داده ها و تجربیات تجار دیگر که از حضور در محیط و عامل بودن به دست آورده اند، برخوردار نیستید.

seo2 وبلاگ

شما منابع متعدد برای بالا بردن ترافیک ندارید.

بدیهی است که داشتن منابع متعدد برای ایجاد ترافیک موثر است .هنگامی که شما بازدید مستقیم دریافت کنید، آنها می تواند بعدها تبدیل به جستجوگران شما بشوند ، ترافیک PPC می تواند جستجوی عادی و روزمره باشد و... . معمولا مراحل متعددی وجود دارد تا زمانی که شما قادر باشید یک مشتری بالقوه بسازید . تا زمانی که هزاران لینک ، برند شناخته شده ، بازاریابی وابسته، کانال های PPC و ارتباطات مستحکم نداشته باشید ،متضرر خواهید شد. از طریق PPC، می توانید کلمات کلیدی را به اطلاعات ارزشمند تبدیل کنید و در نتیجه به بهینه سازی سایت کمک کنید.

chanel وبلاگ

ادامه مطلب: چرا سئو برای استارت آپ ها ی خرده فروشی و تجارت آنلاین ها مشکل است؟

  • Created on .
  • Hits: 1123