قوانین برند (قسمت آخر)

Yourbrand وبلاگ

  همان گونه که در مقاله های قبل ذکر شده برای تثبیت نام تجاری قوانینی وجود دارد که در قسمت های قبل یازده مورد را با هم مرور کردیم و اکنون به ادامه قوانین برند سازی در قسمت آخر خواهیم پرداخت .   

قوانین برند (قسمت اول)

قوانین برند (قسمت دوم)

قوانین برند (قسمت سوم)

ال ریس ، یکی از شناخته شده ترین استراتژیست های فروش در بازار است . لورا رس دانش آموخته ی دانشگاه نورث وسترن و یکی از استراتژیست های شکت ژیز و ژیز است . این دو نویسندگان کتاب قوانین تثبیت نام های تجاری میباشند که ما در این مقاله ها برایتان مختصری از کتابشان را بیان کرده ایم . اکنون آخرین قسمت قوانین را با هم مرور می کنیم.

chanel وبلاگ

ادامه مطلب: قوانین برند (قسمت آخر)

  • Created on .
  • Hits: 1015

دسته های عمومی مدل های کسب و کار  

model وبلاگ

 

در مقاله قبل مقدمه ای را برای طراحی مدل کسب و کار ارائه کردیم ، در ادامه به معرفی دسته های عمومی مدل های کسب و کار می پردازیم .

تفکر در خصوص برخی از انواع رایج مدل های کسب وکار به شما در درک مناسب ترین مدل کسب و کار کمک خواهد کرد.به احتمال زیاد ،مدل کسب وکار ترکیبی را انتخاب می کنید که شامل عناصری از دسته های گوناگون مدل کسب و کار باشد.بررسی مدل های کسب و کار صنایع دیگر (به غیر از صنعت خودتان )نیز ایده خوبی است. این قبیل نوآوری های جانبی در اغلب موارد منتج به مدل های کسب و کار نو آورانه و کار آمد می شود . فهرست زیر به گونه ای طراحی شده است که تعدادی از گزینه های متعدد موجود را به شما ارائه می کند اما باید هنگام طراحی مدل کسب وکارتان فراتر از این فهرست فکر کنید.

chanel وبلاگ

ادامه مطلب: دسته های عمومی مدل های کسب و کار  

  • Created on .
  • Hits: 1247

چگونه بدون آنكه شغل فعلى خود را ترك كنيم يك تجارت جانبي را شروع كنيم

small وبلاگ

چگونه بدون آنكه شغل فعلى خود را ترك كنيم يك تجارت جانبي را شروع كنيم

اين طور نيست كه تمام كارآفرينان تجارت خود را از دانشگاه شروع كنند.بيشتر آن ها در ابتداى راه خود يك شغل مشخص دارند و قطعاً برداشتن گام بلند آن هم زمانى كه بايد هزينه نسبتاً بالا را پرداخت كنيد كمى اضطراب آور است.اين دليل ست كه بيشتر كار آفرينان تمايل دارند كه شروع كار جانبى در كنار حفظ كار فعليشان باشد.تعداد زيادى از مقالات نشان ميدهند كه بهترين راه شروع سرمايه گذارى حفظ موقعيت فعلى ست،اينكه شما مى خواهيد آن را به سمت بارورى بيشتر سوق دهيد يا به شكل منفعل باقى بمانيد.

آيا هنوز مطمئن نيستيد كه اين حركت براى شما عالي ست؟؟
به خواندن ادامه دهيد و پاسخ خود رابيابيد.

chanel وبلاگ

ادامه مطلب: چگونه بدون آنكه شغل فعلى خود را ترك كنيم يك تجارت جانبي را شروع كنيم

  • Created on .
  • Hits: 1120

طراحی مدل کسب و کار

 کار آفرینان غالبا زمان بسیار کمی صرف طراحی مدل کسب و کارشان می کنند و زمان بیشتری را برای تهیه و توسعه ی پروفایل نهایی، تعریف محصول و ارزش پیشنهادی صرف می کنند تا نشان دهند چگونه برای مشتری خود ارزش آفرینی خواهند کرد، اما به ندرت به این موضوع می پردازند که این ارزش چگونه به کسب و کاری سود آور تبدیل می شود. آنها آن قدر برای عرضه محصول به بازار هیجان زده اند که از شناسایی هر یک از مدل های کسب و کار خوبی که در بازار های مشابه با بازارشان وجود دارد غفلت می ورزند.

چرا تمامی زمان خود را صرف تمرکز بر نوآوری در زمینه فناوری و طراحی محصول می کنیم اما به همان اندازه برای نوآوری در مدل کسب و کارمان وقت نمی گذاریم؟ تجارت موجود نشان می دهد شرکت هایی که زمان کافی برای طراحی مدل های کسب و کار نوآورانه صرف می کنند به خوبی نتیجه کارشان را می بینند.

موتور جست و جوی گوگل مثال بسیار خوبی از مدل کسب و کار نوآورانه است. پیش از گوگل، مدل کسب و کار یا «چهارچوب جذب ارزش» در موتور های جست و جو این گونه بود که تا حد ممکن آگهی های تبلیغاتی متعددی را روی صفحه قرار می دادند و بیشترین هزینه ممکن را از صاحبان آنها دریافت می کردند. در عوض گوگل از تبلیغات متنی ساده استفاده کرد و آنها را مبنای کلیدواژه های موجود در جست و جو ها دسته بندی کرد. این تکنیک از نظر تبلیغ کنندگان بسیار جذاب تر از بنر تبلیغاتی بود زیرا از این طریق اطلاعات بهتری را در مورد کارآمدی تبلیغاتشان به دست می آوردند و می توانستند بر مبنای این داده ها تبلیغات کار آمد تری را هم تهیه کنند. این مدل کسب و کار نوآورانه ی گوگل – و نه برتری تکنیکی الگوریتم جست و جوی آن همان چیزی بود که گوگل را به غولی که اکنون می شناسیم تبدیل کرد.

جالب است بدانید که ایده ی جست و جوی متنی که از دید تجاری ارزشمند باشد متعلق به گوگل نبود، بلکه اوریتیور (یکی از شرکت های آیدیالب که برای نخستین بار راهکار معتبر تبلیغات مبتنی بر کلیدواژه را تحت نام گوتودات کام وارد بازار کرد) آن را مطرح کرد. گوگل با اشتیاق بیشتری از این ایده استقبال کرد و طرح اولیه را اجرا کرد که این شرکت را به رهبر واقعی حوزه تبلیغات آنلاین تبدیل کرد.

بنا براین برای تصمیم گیری مدل کسب و کارتان به منظور جذب ارزش باید به اندازه کافی وقت بگذارید و صرفا به استاندارد های جاری صنعتتان بسنده نکنید.

chanel وبلاگ

ادامه مطلب: طراحی مدل کسب و کار

  • Created on .
  • Hits: 1071

برای آنکه یک کارآفرین موفق باشید، ابتدا این مهارت ساده را یاد بگیرید

successful وبلاگ

 

هر کارآفرینی باید دارای مهارت های متعددی از خلاقیت گرفته تا تحلیل منطقی و قدرت تصمیم گیری باشد. این مهارت ها محدوده وسیعی را در برمی گیرند، برخی از آنها مانند مدیریت زمان بسیار ساده هستند و در طول روز با آنها سر و کار دارید و برخی اندکی پیچیده تر بوده، مربوط به حرفه ی شما می باشند و از طریق تجربه کسب می شوند.

اما یکی از این مهارت ها با وجود سادگی هنوز وارد جامعه مدرن کارآفرینان نشده است: هنر مکالمه.

همه چیز با یک مکالمه آغاز می شود.

مهارت محاوره از جمله عواملی است که تعیین می کند چگونه تجربیات مهم و متعدد در پیشبرد کسب و کار شما موثر هستند.

  • ارائه طرح تجاری به سرمایه گذاران، متقاعد کردن آنها به سرمایه گذاری و گوش دادن به عقاید و فیدبک های آنها
  • پیدا کردن اولین مشتریان و متقاعد کردن آنها به ماندن با شما
  • انتخاب اعضای تیم از طریق مصاحبه، حفظ و تامین امنیت شغلی آنها
  • مدیریت و برنامه ریزی کارها به صورت روزانه
  • جمع آوری فیدبک از اعضای تیم و مشتریان و بهبود امور

در واقع محاوره و گفتگو یک مهارت پایه است که بر تمامی جنبه های کسب و کار شما تاثیر می گذارد. با این حال هیچ کلاس آموزشی برای یاد گرفتن هنر سخن گفتن وجود نداشته و ما نمی توانیم فرصتی پیدا کنیم تا عملکرد خود را در این زمینه بررسی نماییم.

چگونه سخنگوی بهتری باشیم: پنج توصیه

خوشبختانه چندین تغییر رفتاری، حرکتی و نکات کلی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند به سخنگوی بهتری تبدیل شوید:

chanel وبلاگ

ادامه مطلب: برای آنکه یک کارآفرین موفق باشید، ابتدا این مهارت ساده را یاد بگیرید

  • Created on .
  • Hits: 1050