چه چیزهايي باعث برتري شماست؟ طرح کسب و کار و نقاط قوت برجسته.

چه چیزهايي باعث برتري شماست؟ طرح کسب و کار و نقاط قوت برجسته.


شما بايد مزیت های رقابتی کسب و کارتان را در تمام قسمت هاي طرح کسب و کار شناسایی کنید. ازشناخت كامل رقبا تا بخش توضیحات جزئیات محصول ، همه را بررسي كنيد تا به شناسایی نقات قوت خود دست يابيد.
براي شناخت مزيت هاي رقابتي تان اين سوال ها را از خود بپرسيد:
1. چرا مردم به جاي خريد از رقيبم از من خريد مي كنند؟
در پاسخ به این سوال به ویژگی های منحصر به فرد محصول فکر كنيد. از مشتریان خود را بپرسید که چرا آنها از شما خريد كردند. از آنها كه نمي خرند علت را جويا شويد. همچنين از سرمايه گذارتان، همکارانتان ، و هر کسی که می توانید بپرسيد.

از نظر سنجی آنلاین استفاده كنيد، مطالعات درباره احساس مردم در زمينه كسب و كارتان داشته باشيد، اينكه دوست دارند محصول شما چگونه و به چه صورت و كجا عرضه شود را بيابيد، و در برنامه ريزي هاي خود لحاظ كنيد.

2. چه چيزي باعث متفاوت بودنم و (اميدوارم) بهتر بودن من است؟
مزیت رقابتی در صورتي كه شرکت شما در عمل در مرحله آغاز یک صنعت جدید باشد . اهميت خود را از دست مي دهد. وقتی هيجان بازار و فروش در یک شاخه يا محصول جدید در حال رشد سریع باشد، حتي اگر بهترين هم نباشيد می توانید ادامه دهيد، كسب و كارتان را سر پا نگه داريد و به موفقيت برسيد. اما اگر شما قصد داشته باشيد سهم بازار را در یک صنعت بالغ از ميان رقباي كهنه كار به دست بياوريد، مزیت رقابتی داراي اهميت زيادي خواهد شد. بدون يك يا چند مورد قانع کننده برای بسیار متفاوت و بسیار بهتر از بقیه بودن ، طرح کسب و کار شما یک دوره زماني سخت و پر نوسان را طي خواهد كرد.

 

منبع: www.entrepreneur.com

  • Created on .
  • Hits: 971