پنج اشتباه بزرگ هنگام شروع يك كسب و كار

 

1404404526_robert-tuchman پنج اشتباه بزرگ هنگام شروع يك كسب و كار 

رابت تاچمن ، کارآفرین و مدیر اجرایی در CAA 

 

با استناد به اداره آمار نیروی کار، 50 درصد از کسب و کارهای کوچک در پنج سال اول شکست مي خورند. حدود 30 درصد آنها تنها دو سال زنده مانده اند.

اگر می خواهید در سمت مثبت  اين آمار قرار بگيريد ، كارهاي بسيار سختي پيش رو داريد. با وجود تفاوت هاي زياد ميان  کسب و کار هاي مختلف ، چند اشتباه بزرگ مشترك و رايج در میان مردم هنگام شروع یک کسب و کار وجود دارد.

1. فکر كنيد همه آن چيزي كه شما نياز داريد یک ایده است. موارد بسياري وجود دارد. اولین و مهمترین مورد اخلاق کاری خوب است.

ایده فقط آغاز كار است. شما نیاز به چارچوب گذاري تمام جزئیات ایده خود از ابتدا تا انتها داريد، از جمله برنامه ريزي روش كار و آماده سازي تمامي "اگر ها .  شما بايد محكم ترين پايه هايي كه مي توانيد را بسازيد. اگر شما در ابتداي كار درست جلو نرويد، هرگز قادر به عبور از دروازه ورود نخواهيد بود.

2. نداشتن یک وکیل و یک حسابدار خوب. اين شروع یک کسب و کار پیچیده و مملو از مین های زمینی است. قوانینی وجود دارد که باید پيروي شود مثل قوانین مالیاتی

كافي است يك حركت را اشتباه برويد يا اسناد كاري را به درستي دسته بندي نكنيد، ناگهان خود را غرق در مشکلات واقعی خواهيد ديد. داشتن یک وکیل و یک حسابدار با تجربه و متخصص در زمينه كاري خاص شما،مي تواند کسب و کار شما را از یک بحران جدی را نجات دهد.

3. صرف پول زياد در زمان بسيار كوتاهي از شروع كار. شما ممکن است سرمایه اي در دست داشته باشد، اما این بدان معنا نیست که شما باید همه آن را در ابتداي مار استفاده كنيد . شما نیاز به یک تعادل درسرمایه گذاری نياز داريد تا زماني كه  به اندازه کافی مطمئن شوید کسب و کارتان مي تواند از روي زمين برخيزد؛ و پيش از آنكه امور مالي و هزينه هاي جاري به طور دقيق مشخص شود، بيش از حد سرمايه را خرج نكنيد.

آهسته شروع كنيد  به طوری که بتوانيد بازخورد ها ونتایج را بسنجيد. پيش از اينكه به فكر گسترش كار باشيد بايد سود به كسب و كار خود بازگردانيد. برخي كسب و كار ها خود را به دليل تلاش و اصرار براي رشد سريع نابود مي كنند

4. تلاش برای راه اندازی كسب و كار در حالی که هنوزجاي ديگري مشغول به كار هستيد. واقعیت این است كه تقريبا غير ممكن است هر آنچه راه اندازي كسب و كارتان لازم دارد در اختيارش بگذاريد در حالي كه جاي ديگر مشغول به كار هستيد.

کسب و کار به توجه کامل شما نياز دارد تا از روي زمين برخيزد. شما در حالي كه هنوز در شركت ديگري مشغول به كار هستيد می توانید برنامه توسعه و چگونگي جمع آوری منابع مالی را در اوقات فراغت خود طراحي كنيد. اما هنگامی که برای ایجاد جهش آماده شديد، باید حاضر به اختصاص 100 درصد وقت خود به كسب و كارتان باشيد.

5. داشتن شخص دیگری به عنوان عامل اجرايي. این کسب و کار شماست. نه تنها مسوليت با شماست بلكه بايد در تمامي فعاليت هاي روزانه دست داشته باشيد، حداقل برای شروع.

شما نیاز به تصمیم گیری داريد. شما باید يكي از تعيين كنندگان برنامه ها، زمان بندي ها، فروشندگان و ساختار سازمانی باشيد. اگر يك يا چند شريك داريد نيازمند تعيين مرز هاي مسوليتي دقيق و روشن از روز اول هستيد.

گام به گام جلوبرويد. اشتياق شما براي اجراي ايده تان نمي تواند خود به خود و با سرعت ديگران را تحت تاثير قرار دهد تا دوستش داشته باشند.

شما بايد هر دو دست خود رامحکم بر روی فرمان نگاه داريد تا اينكه مطمئن شوید همه ی جزئیات را در نظر گرفته ايد و همه كار ها حساب شده جلو مي رود. كل ساعات كاري آماده به كار باشيد. موفقيت واقعي بر خلاف ضرب المثل معروف يك شبه ره صد ساله رفتن است.

 

مترجم : الهه مهدوی / منبع: http://www.entrepreneur.com

 

  • Created on .
  • Hits: 3456