رشد دو برابری محتوا، سرویس و اشتغال با توسعه کسب و کارهای نوپا

bagheri-c8d2d623  رشد دو برابری محتوا، سرویس و اشتغال با توسعه کسب و کارهای نوپا

 رشد دو برابری محتوا، سرویس و اشتغال با توسعه کسب و کارهای نوپا

معاون دولت الکترونیک از به کارگیری تجربیات کشورهای مختلف در حوزه دولت الکترونیک خبرداد و گفت:‌ حضور کسب و کارهای نوپا در حوزه ICT رشد دو برابری محتوا، سرویس و اشتغال رابه همراه دارد. در همین راستا ما در تمامی اجلاس های مربوط به حوزه دولت الکترونیک شرکت می کنیم و همچنین با کشورهای اول شاخص دولت الکترونیک همچون کره و سایر کشورها نیز تعامل داریم و آنچه را که قابلیت انتقال به ایران را داشته باشد؛ با حفظ تمامیت و امنیت کشور، به کار می گیریم.

مهندس رضا باقری اصل معاون دولت الکترونیک در سازمان فناوری اطلاعات در گفتگو با خبرنگار وزارت ارتباطات، گفت: انشاءالله تا آخر خرداد ماه بنا بر قولی که به رئیس جمهور داده ایم زیرساخت های اساسی توسعه دولت الکترونیک رونمایی می شود که در حال حاضر پایلوت های آن در حال اجراست.

باقری اصل در پاسخ به سوالی در خصوص چگونگی حمایت وزارت ارتباطات از کسب و کارهای نوپای ایرانی گفت: در شرایطی که دستگاه های دولتی استخدامی ندارند برای ارتقای سرویس ها و توسعه، بخش ICT کشور توانست بلوغی از خود نشان دهد و با حضور کسب و کارهای نوپا در حوزه ICTرشد دو برابری محتوا، سرویس و حتی کاربران ایجاد شد که در کنارش اشتغال نیز به دو برابر رسید.

وی با تاکید بر اینکه راهبرد وزارت ICT در کنار توسعه صنعت فاوا حمایت از توسعه کسب و کارهای نوپای ایرانی است، ادامه داد: این کسب و کارها چه آنها که می خواهند در داخل کشور ارزش افزوده، ایجاد کنند و یا آنها که می خواهند در خارج از کشور صادرات و خدمات فنی داشته باشند مورد حمایت وزارت ارتباطات خواهند بود.

 باقری اصل با اشاره به اینکه شکل گیری استارت آپ ها و کسب و کارهای نوپا در حوزه ICT، موجب اشتغال می شود و هم درون سازی سرویس ها و خدمات الکترونیک دولت را به همراه دارد، گفت: برای برطرف کردن موانع رشد شبکه های اجتماعی داخلی، برنامه ریزی های خوبی انجام شده است و حمایت جدی از حوزه شبکه های اجتماعی داخلی، خواهیم داشت.

وی همچنین بر پروژه هایی چون گذرگاه ملی تبادل اطلاعات اشاره کرد و افزود: بر طبق این پروژه دستگاه های اجرایی بدون اینکه دو به دو با هم ارتباطات برقرار کنند، فقط کافی است سرویس الکترونیکی خودشان را بنا بر استانداردهای کمیسیون دولت الکترونیک، مبادله کنند. همچنین با اشاره به پروژه پرتال ملی خدمات ملی دولت گفت: این پروژه خدمت وزیر ارتباطات ارائه شده و خدمت معاون اول و رئیس جمهور کشور نیز ارائه می شود که انشاءالله به زودی زمان بهره برداری آن اعلام خواهد شد و تمامی شناسنامه های خدمات احصاء شده و لینک خدماتی که در پشت این شناسنامه ها قرار دارد. در پرتال قابل دسترسی مردم خواهد بود.

 باقری اصل در پاسخ به سوالی در خصوص اقدامات سازمان فناوری اطلاعات در اقدام و عمل در حوزه اقتصاد مقاومتی گفت: دکتر روحانی در سخنان خود سه موضوع مهم را به وزارت ارتباطات تکلیف کردند که یکی از آنها شبکه ملی اطلاعات بود که حرکت زیربنایی اقتصاد مقاومتی و امری راهبردی است و وزارت ارتباطات از زمانی که  دولت یازدهم فعالیت خود را، بنا به اوامر رهبر معظم انقلاب، سیاستهای ابلاغی دولت و مصوبات شورای عالی فضای مجازی، شروع کرده است و در این زمینه، شاخص ما آن است که اکثر خدمات پرکاربرد در کشور، داخلی شوند. وی افزود :به گفته رئیس جمهوری، دولت الکترونیک می تواندبا شفاف سازی ، راهی موثر برای مقابله با فساد باشد.

  • Hits: 910