چگونه بدون آنكه شغل فعلى خود را ترك كنيم يك تجارت جانبي را شروع كنيم

small چگونه بدون آنكه شغل فعلى خود را ترك كنيم يك تجارت جانبي را شروع كنيم

چگونه بدون آنكه شغل فعلى خود را ترك كنيم يك تجارت جانبي را شروع كنيم

اين طور نيست كه تمام كارآفرينان تجارت خود را از دانشگاه شروع كنند.بيشتر آن ها در ابتداى راه خود يك شغل مشخص دارند و قطعاً برداشتن گام بلند آن هم زمانى كه بايد هزينه نسبتاً بالا را پرداخت كنيد كمى اضطراب آور است.اين دليل ست كه بيشتر كار آفرينان تمايل دارند كه شروع كار جانبى در كنار حفظ كار فعليشان باشد.تعداد زيادى از مقالات نشان ميدهند كه بهترين راه شروع سرمايه گذارى حفظ موقعيت فعلى ست،اينكه شما مى خواهيد آن را به سمت بارورى بيشتر سوق دهيد يا به شكل منفعل باقى بمانيد.

آيا هنوز مطمئن نيستيد كه اين حركت براى شما عالي ست؟؟
به خواندن ادامه دهيد و پاسخ خود رابيابيد.

chanel چگونه بدون آنكه شغل فعلى خود را ترك كنيم يك تجارت جانبي را شروع كنيم

 


١-دلايل محكم و جدى خود را پيدا كنيد.

تعداد زيادى از دلايل قوى براى انگيزه ى شما وجود دارد.
اين دلايل مى تواند به سادگى پول درآوردن بيشتر و داشتن برنامه ى كارى قابل انعطاف يا تنوع قايل شدن در منابع درآمد براى امنيت بيشتر باشد ، و يا حركت به سمت چشم انداز بلندتر مانند كار كردن روى مسايلى كه دغدغه ى شماست، پر كردن يك خلاء در اجتماعتان و ايجاد يك ميراث براى عزيزانتان.

٢-تصميم گيرى براى جوانب ايده ى كارى خود.

هيچ ايده ى مشخصى در ذهنتان نيست؟ شما تنها نيستيد.
يكى از آسان ترين نقاط شروع براى هر كس مشخص كردن موضوعاتى است كه شما در آن اطلاعات علمى داريد.
حتى اگر شما در مورد موضوع مورد علاقتون اطلاعات علمى زيادى نداريد، معمولاً اين دغدغه باعث ايجادىك تاثير پلاسبو مانند(چيزى كه باعث تسكين است) در يادگيرى شما نسبت به موضوعى كه هيچ علاقه اى به آن نداريد مى شود.
درواقع هزاران دليل و ايده براى شروع يك تجارت جانبى وجود دارد اگر شما براى پيدا كردن دغدغه هاى شخصى و منحصر بفرد خود تلاش كنيد.
براى سرويس هايى مثل طراحى وب، راه اندازى دوره هاى آنلاين و وبلاگ نويسى براى يك تجارت توليدى جهت دار مانند برچسب زدن و فروش در سايت amazon و ebey موقعيت هاى زيادى وجود دارد كه شما براى آن مناسب باشيد.
***يك توصيه : هيچ وقت وارد يك تجارت نشويد فقط به دليل اين كه دوستان يا متخصصان مى گويند اين تجارت ايمن است.
بعضى از افراد فقط مى خواهند يك درامد سريع و آسان داشته باشند كه ناگهان پرت مى شوند به يك نقطه ى داغ، نقطه اى كه يك شاخه ى بسيار ناآشناى تجارت براى فرد خطاى بزرگى است.
اگر شما مى خواهيد تجارتى را راه اندازى كنيد كه با آن آشنايى نداريد، تمام تلاش خود را براى يادگيرى ان بكنيد، قبل از آن كه حتى به سرمايه گذارى روى آن فكر كنيد.

٣- مشتريان و بازار اوليه ى خود را مشخص كنيد.

پيدا كردن كامل بازار هدف اوليه شماست و مشخص مى كند كه چه مشتريانى نياز به محصولات و سرويس هاى شما دارند، پروسه ى خريد آن ها چگونه است و چه روشى براى فروختن محصولاتتان بهترين است.
قدم اول آزمايش كردن مشكلاتى است كه محصولات يا سرويس هاى شما نياز به تصحيح آن دارند.
ويليام ميلر در كتاب فروش فعالانه ى خود استدلال مى كند كه بيشتر فروشنده ها به دنبال اجتناب از مشكل هستمد تا جستجو براى خشنودى بيشتر مشترى.
براى يك تجارت جانبى بهتر است كه هدف شما جذب مخاطب به شكل عريض باشد.

٤-براى محصولات و يا سرويس هاى خود يك برند مشخص تعريف كنيد.

داشتن توليدات بدون برند مثل داشتن يك فرزند بدون نام است. خريداران نمى توانند متوجه شوند كه شما كه هستيد؟! و يا محصولات شما چگونه تعريف مى شود!
يك اشتباه قابل درك براى يك تجارت جانبى اين است كه تمام تمركز روى عرضه ى محصولات باشد و نه اين كه برند شما چگونه به نظر مى رسد .
حتى زمانى كه شما عرضه ى مححصولات و يا سرويس هاى خاص و ساده را داريد نيز برند هم اندازه ى تجارت هاى بزرك مهم است.
آيا اگر ما كلمه ى برند را با شهرت عوض كنيم به نظر شما براى يك تجارت جانبى كوچك مناسب تر خواهد بود ؟ در حالى كه اين دو كلمه شايد مترادف يكديگر نباشد ولى بسيار بهم مرتبط هستند.
تبليغ در مورد اين كه محصولات يا سرويس هاى شما براى رفع مشكلات چه مى كنند بسيار مهم تر از مشخص كردن ميزان كيفيت و عالى بودن آنهاست.
براى مثال وقتى شما يك تجارت فروش آنلاين در حوزه ى محصولات lifehack مانند يك خشك كننده ى خودكار سينك ظرف شويى يا يك چتر ايمنى و... شروع مى كنيد مى توانيد از تبليغ كردن در مورد اينكه چگونه اين محصولات از وجود يك كانترخيس آشپزخانه ويا از برخورد باران به صورت افراد در روز هاى بادى - بارانى جلوگيرى مى كنند استفاده كنيد.
زمانى كه شما به افراد مختلف با نيازهاى مشترك خدمت رسانى مى كنيد اين بسيار مهم است كه بازار اوليه خودرو را مشخص كنيد، مشخص كنيد چه افرادى بيشترين سود رامى برند ، چه نيازهاى مهمى دارند وچه هزينه اى را بايد پرداخت كنند . وهمچنين اين موضوع بسيار مهم است كه مشخص كنيد كه هدف شما يك بازار بزرگ است يا كوچك چون اين موضوع مشخص مى كند كه هدف شما اكتساب مشتری است يا بقاى آن.
داشتن برند پيام رسان اين است كه ارزش تجارى شما چيست ونقاط منحصربفرد كارتان را مشخص مى كند و همچنين جايگاه تجارت شما در ذهن مشتريان چگونه است.
نام شركت شما چگونگى عرضه محصولات و خدمات، چگونگى پاسخ به مشتريان ( تلفن،ايميل،...) و تداعى اوليه اى كه با شنيدن نام برند شما برايشان ايجاد مى شود ،كوچكترين مسايلى كه از برند شما تاثير مى پذيرد.
تمام اينها وابسته به اين است كه شريك تجاريتان و مشتريان چگونه با شما در تعامل هستند .
برايان توماس از بازار واتوتايت، مدعى است كه مديريت برندتان اختياريست، به هر حال اسن به عهده ى شماست كه تصميم بگيريد كه ديد مشتريان به شما و برندتان موضوع مهمى است يا خير. اگر از ما مى پرسيد مى گوييم بله.

small2 چگونه بدون آنكه شغل فعلى خود را ترك كنيم يك تجارت جانبي را شروع كنيم

٥- اگر تصميم گرفتيد يك تجارت توليدى جهت دار داشته باشيد، تامين كنندگان درست آن را پيدا كنيد.

شما يك ايدآل توليدى داريد پس روى پروفايل مشتريان در منزل كار كنيد، يك استراتژى براى برند بنويسيد وزمانى كه بايد حركت كنيد و آن را بسازيد به يك ديوار آجرى برخورد مى كنيد زيرا نمى دانيد از كجا منابع توليدات خود را پيدا كنيد.
در اينجا سه گزينه را برايتان مطرح مى كنيم:
يك سازنده
يك تامين كننده
يك رها كننده
سازنده مى تواند ايده هاى محصولات شما را توليد كند.
يك تامين كننده مانند يك عمده فروش به شما در چگونگى ساخت يك برند راهنمايى مى رساند. ويك رها كننده دستورات شما را به سازنده و تامين كننده منتقل مى كند.
حالا شما چگونه آن ها را پيدا كنيد؟
كانال هاى زيادى به شكل آنلاين و غير آنلاين وجود دارد كه شما به كمك آن ها مى توانيد تامين كننده پيدا كنيد و اين كانال ها آسان ترين روش براى پيدا كردن تامين كننده مى باشد.
مديران زير به شما كمك مى كنند در كانال خود ليست صدها يا هزاران تامين كننده و سازنده را دارا باشيد.
١. اگر در آمريكا هستيد. Tomas net
٢.مديران بين المللى . Alibaba, aliexpress, indamart
براى مثال NY NOW يك كانال بين المللى براى وسايل منزل و كادو و... است. مجله هاى تجارى مى توانند گزينه ى خوبى براى حركت شما باشد. شما ممكن است محصولاتى را كه به آن نياز داريد در اين مجله ها پيدا كنيد و سپس شما مى توانيد راه تماس با كمپانى ها را پيدا كرده ويا متوجه شويد كى و كجا برنامه هاى محلى نمايشگاه تجارتى دارند. اگر نمى دانيد كه كدام مجله ى تجارى را دنبال كنيد از كتابخانه ى عمومى محل خود بپرسيد و يا ليست نشريات مجانى تجارى را در tradepub چك كنيد.

٦- فروش خود را با تنوع تاكتيك هاى بازار يابى پرورش دهيد.

اين قسمت بيشترين تمركز و توجه را مى طلبد
تا زمانى كه شما بايد كار تمام وقت فعلى خود را داشته باشيد، لولى داكسال مى گويد شما بايد دو فرد در يك زمان باشيد فردى كه موفق در كارهاى فعلى و فردى ديگر كه برنامه هاى مهم و محكمى براى رسيدن به اهداف ارزشمند روزانه دنبال مى كند.
يك تاكتيك براى شما وجود دارد كه مى توانيد توسط آن درامدتان را مديريت كرده وتجارتتان را رشد دهيد.
بدون در نظر گرفتن جهت تجارت شما(توليدات/خدمات) داشتن يك وبسايت براى تجارتتان اجباريست.
پول زيادى صرف استخدام يك متخصص حرفه اى در زمينه ى طراحى وبسايت كنيد تا اعتماد مشتريان خود را جلب كنيد(آيا داشتن برند را به ياد داريد؟) وبسايت خود مغازه يا دفترتان را طراحى كنيد كه اين اولين قدم چگونگى مديريت كردن درامدزايى است.
به علاوه فراموش نكنيد كه يك راه تماس در وبسايت خود بگذاريد مانند به اشتراك گذاشتن به روز شدن محصولاتتان توسط ليست ايميل هاى دريافتى.
ياد بگيريد تا موتور جست وجوى بهينه سازى را در وبسايت خود به صورت آنلاين قرار دهيد.
بنا بر گزارش پال ماگرو يك مشاور جمع آورى كمك مالى مطابق بر دلارى كه شركت شما براى سرمايه گذارى روى بازار يابى ايميلى صرف مى كند شما معادل ٤٠ دلال كسب مى كنيد.
SEO به طور گسترده اى به عنوان جام مقدس بازاريابى اينترنتى شناخته شده است. شما مى توانيد از رتبه بندى در موتور جستوجو استفاده ببريد تا آن را تبديل كنيد به جايى براى جذب مشترى.
نكته ى بعدى رسانه هاى اجتماعيست، با اين تعداد رسانه هاى اجتماعى كه موجود است ممكن است كه بخواهيد روى يك يا دو سيستم عامل تمركز كنيد.
شما مى توانيد از پروفايل فيس بوك به عنوان يك صفحه ى تجارى و جذب مخاطب استفاده كنيد، مى توانيد از گذاشتن ويديو در يوتيوب استفاده كنيد تا مخاطبان خود بگوييد كه شما كه هستيد و چگونه مى توانيد به آن ها در حل كردن مشكلاتشان كمك كنيد.
از وقت هاى آزاد خود در تعطيلات با گذاشتن پست هاى مرتبط با محصولات و تجارت خود روى سايت يا پروفايلتان استفاده كنيد و همچنين در دنياى واقعى مى توانيد به خانواده يا دوستانتان اطلاع رسانى نماييد، اين ها نتنها آسان ترين مشتريان شما هستند بلكه مى توانند در معرفى شما به دنيا مفيد باشند.
از پشت ميز خود بلند شو و شروع كن به اجراى برنامه ها و شو هاى تجارتى، ويا اگر پول دارى اسپانسر يك مراسم شو و براى تجارتت تبليغ كن.
مردم معمولاً بيشتر به تبليغات غير آنلاين توجه مى كنند. مخصوصاً اگر محصولات يا سرويس شما مخصوص يك منطقه خاص باشد.
اين راهنمايى ها ممكن به اندازه ى كافى براى پاسخ گويى به تمام سوالات جامع نباشد ولى حد اقل پايه هاى اوليه ى چگونگى شروع يك كار جانبى مخصوص خودتان را مشخص كرده است.

منبع : thenextweb

مترجم: ناکتا داوودی 

 

chanel چگونه بدون آنكه شغل فعلى خود را ترك كنيم يك تجارت جانبي را شروع كنيم

  • Created on .
  • Hits: 1122