برای آنکه یک کارآفرین موفق باشید، ابتدا این مهارت ساده را یاد بگیرید

successful برای آنکه یک کارآفرین موفق باشید، ابتدا این مهارت ساده را یاد بگیرید

 

هر کارآفرینی باید دارای مهارت های متعددی از خلاقیت گرفته تا تحلیل منطقی و قدرت تصمیم گیری باشد. این مهارت ها محدوده وسیعی را در برمی گیرند، برخی از آنها مانند مدیریت زمان بسیار ساده هستند و در طول روز با آنها سر و کار دارید و برخی اندکی پیچیده تر بوده، مربوط به حرفه ی شما می باشند و از طریق تجربه کسب می شوند.

اما یکی از این مهارت ها با وجود سادگی هنوز وارد جامعه مدرن کارآفرینان نشده است: هنر مکالمه.

همه چیز با یک مکالمه آغاز می شود.

مهارت محاوره از جمله عواملی است که تعیین می کند چگونه تجربیات مهم و متعدد در پیشبرد کسب و کار شما موثر هستند.

  • ارائه طرح تجاری به سرمایه گذاران، متقاعد کردن آنها به سرمایه گذاری و گوش دادن به عقاید و فیدبک های آنها
  • پیدا کردن اولین مشتریان و متقاعد کردن آنها به ماندن با شما
  • انتخاب اعضای تیم از طریق مصاحبه، حفظ و تامین امنیت شغلی آنها
  • مدیریت و برنامه ریزی کارها به صورت روزانه
  • جمع آوری فیدبک از اعضای تیم و مشتریان و بهبود امور

در واقع محاوره و گفتگو یک مهارت پایه است که بر تمامی جنبه های کسب و کار شما تاثیر می گذارد. با این حال هیچ کلاس آموزشی برای یاد گرفتن هنر سخن گفتن وجود نداشته و ما نمی توانیم فرصتی پیدا کنیم تا عملکرد خود را در این زمینه بررسی نماییم.

چگونه سخنگوی بهتری باشیم: پنج توصیه

خوشبختانه چندین تغییر رفتاری، حرکتی و نکات کلی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند به سخنگوی بهتری تبدیل شوید:

chanel برای آنکه یک کارآفرین موفق باشید، ابتدا این مهارت ساده را یاد بگیرید

 

  1. توجه و تمرکز کنید. آهنگ کلمات به شما می گویند که باید با برقراری تماس چشمی، تکان دادن سر و تکرار آنچه فرد مقابل به شما گفته است، توجه خاص خود را نشان دهید. اما به گفته ی Celeste Headlee سخنگوی TED، وقتی واقعا حواستان هست چرا باید نقش آن را بازی کنید؟ وقتی صحبتتان تمام می شود، تنها منتظر نوبت بعدی خود برای صحبت کردن نباشید، بلکه به صحبت های طرف مقابل به طور دقیق گوش فرا دهید، نکات آن را دریافته و نسبت به آن عکس العمل نشان دهید. بدین صورت منظور طرف مقابل را به خوبی متوجه شده و می توانید پاسخ های مناسب تری آماده نمایید.
  2. سوالات توصیفی بپرسید. بهترین توصیه برای داشتن یک مکالمه خوب این است که سوالات زیادی بپرسید، اما با این روش نمی توان اطلاعات زیادی به دست آورد. شما نمی توانید سریع مجموعه ای از سوالات آماده را پرسیده و انتظار دریافت پاسخ های خوب داشته باشید. درعوض باید سولات توصیفی بپرسید تا پاسخ دهنده را وادار نمایید اطلاعات مفیدتر و بیشتری در اختیار شما قرار دهد. برای مثال نپرسید "آیا وبسایت جدید ما را دوست دارید؟" پاسخ این سوال "بله" یا "خیر" است و مکالمه در همین جا پایان می یابد، بدون اینکه اطلاعات مفیدی برای شما به همراه داشته باشد. به جای آن بهتر است سوال خود را اینگونه مطرح کنید "نظرتان درمورد وبسایت جدید ما چیست؟"
  3. اجازه دهید مکالمه مسیر خود را طی کند. در طول مکالمه پیچ و خم های زیادی بوجود می آید. اجازه دهید این فراز و نشیب ها به طور طبیعی اتفاق بیفتند. در این مسیر ایده ها و نکته های زیادی به ذهنتان خواهند رسید- اما برای مطرح کردن آنها صحبت های فرد مقابل را قطع نکنید- اگر یادتان رفت اشکالی ندارد. در اینجا هدف شما فعال نگه داشتن مکالمه با یک آهنگ مثبت است. بنابراین تا زمانیکه از مسیر اصلی هدف خود دور نشدید اجازه دهید این تغییرات طبیعی اتفاق بیفتند.
  4. جانب احتیاط را رعایت کنید. افراد به سخنان شما اهمیت می دهند، بنابراین درمورد تمامی حرف های خود مطمئن باشید. برای مثال اگر مشتری از شما پرسید آیا می توانید ابزار جدیدی به نرم افزار خود اضافه کنید، تنها برای پیشبرد مکالمه نگویید بله (مطمئن باشید که می توانید این کار را انجام دهید). "نمی دانم "یک پاسخ بسیار قابل قبول در چنین مواردی می باشد. با این کار در محاوره شما انتظارات قابل قبولی بوجود آمده و بهتر می توانید روند صحبت را در دست بگیرید.
  5. مگر در صورت نیاز از جزئیات چشم پوشی کنید. اختصار ابزار قدرتمندی است که سخنان شما را با معنی نموده و روند مکالمه را نیز در مسیر صحیح قرار می دهد. این امر بدین معنا نیست که شما باید تمام پاسخ های خود را در کوتاه ترین جملات و کمترین کلمات خلاصه کنید، بلکه بدین معناست که باید از اعلام جزئیات بیش از حد که تاثیری بر هدف نهایی شما ندارند اجتناب نمایید. برای مثال اگر محدودیت زمانی برای انجام کار نداشته و باید آن را در یکی دو روز آینده تمام کنید، نیازی نیست تمامی جزئیات کار را به مشتری خود اعلام نمایید. مراحل را کلی بیان کرده و تنها درصورتی که مشتری خواست وارد جزئیات شوید.

در نهایت به طور کلی برای آنکه سخنگوی بهتری شوید به زمان نیاز دارید، همان طور که برای آنکه در هر کاری مهارت بیابید نیازمند صرف زمان هستید. اما هرچه زمان و انرژی بیشتری برای کسب مهارت های خود در نظر بگیرید، در آینده نتایج بسیار بهتر و مفیدتری دریافت خواهید نمود. علاوه براین، سخنگوی خوبی بودن چیزی بسیار بیشتر از یک خط در رزومه کاری شما است – چراکه به شما کمک می کند دوست فامیل و یا حتی غریبه ی بهتری باشید.

منبع: entrepreneur

مترجم : ناژین قنواتی

 

chanel برای آنکه یک کارآفرین موفق باشید، ابتدا این مهارت ساده را یاد بگیرید

 

  • Created on .
  • Hits: 1051