ویژگی های برنامه ای که با آن به هدفتان می رسید

ویژگی های برنامه ای که با آن به هدفتان می رسید

تفاوت بین رویا و هدف در پیاده سازی (اجرا)،نوشتن و ایجاد طرح اقدام برای دستیابی به هدف است . هم اکنون وقت آن است که برنامه کاری خود را بنویسید.

ذهن ما با دستورالعمل های دقیق بهتر کار می کند .برای باز کردن یک قفل سه رمزی ،18333 حالت مختلف وجود دارد.اگر حداقل ترتیب اعداد را بدانید کارتان راحت تر می شود اگر رمز را ندانید دایم باید با سعی و خطا هر چیدمانی را امتحان کنید . داشتن یک برنامه ،دستورالعمل هایی را به ذهن شما می دهد تا راحت تر قفل استعدادهایتان و درهای موفقیت را باز کنید.

به برنامه هایی فکر کنید که بتوانید با آن به اهداف تان برسید.

1-جدول زمانی خود را محاسبه کنید

ببینید به چقدر زمان نیاز دارید تا به آنجا برسید؟

2-مسیرتان راترسیم کنید

هزاران راه برای رسیدن به مقصد وجود دارد. کدام را انتخاب می کنید؟چه نقاط پیشرفتی در این راه وجود دارد که باید به آن ها برسید؟چطور می خواهید به آن ها دست پیدا کنید؟چقدر زمان نیاز دارید تا به هریک از این نقاط برسید؟

3-همسفرانتان چه کسانی هستند؟

چه کسانی در این سفر شما را همراهی خواهند کرد،همسرتان؟فرزندان یا والدین تان؟اعضای تیم تان ؟مهم ترین موضوع این است،کسانی که در این مسیر همراهتان هستند ،با نقشه شما موافق باشند.

chanel ویژگی های برنامه ای که با آن به هدفتان می رسید

 

 

4-به چه کسانی نیاز دارید؟

آیا به کسی نیاز دارید که راه را نشان بدهد ؟آیا به کسی نیازمندید که نقشه مسیر را مجدد بررسی کند؟بدانید به کمک چه کسانی نیاز دارید تا بتوانید به اهدافتان برسید.

5-چه تحقیقاتی لازم است؟

آیا لازم است تحقیقی بر روی مقصد مورد نظرتان انجام دهید؟برای این که نقشه خود را کامل کنید و به اهدافتان برسید،به چه اطلاعات اضافه ای نیاز دارید که باید از اطرافتان جمع آوری کنید؟

6-چه منابعی نیاز دارید؟

خودرو ،غذا،سوخت ،دوربین و هر چیزی که از زمان شروع حرکت تا وقتی که به قصدتان می رسید به آن نیاز خواهید داشت ،فکر کنید.

7- چه آموزش هایی نیاز دارید؟

آیا نیاز داریدکه طرز کار دستگاه مسیر یاب ماشین به شما آموزش داده شود؟شما و کسانی که در این مسیر حرکت می کنید،به چه آموزش هایی نیاز دارید تا به اهداف تان دست پیدا کنید؟

نکته ای وجود دارد که باید به آن توجه کنید . پس از نقشه کشیدن ،باید هنر متمرکز ماندن بر روی هدف تان و در عین حال انعطاف پذیر بودن در برابر مشکلات را فرا بگیرید . قطعا بعد از اولین گام،مشکلات خودشان را نشان می دهند.

 

منبع: کتاب امسال تکرار نخواهد شد، دارن هاردی، انتشارات نسل نو اندیش

گرد آوری : نرگس نجفیان

  • Created on .
  • Hits: 997