رسیدن به هدف ، به این که شما چه میکنید ، ارتباط ندارد !

رسیدن به هدف ، به این که شما چه میکنید ، ارتباط ندارد !

اولین چیزی که پس از نوشتن اهداف بر روی کاغذ ، به ذهن هر کسی میرسد : این است «حالا چه کار باید بکنیم که به این اهداف دست یابم ؟ » متاسفانه این سوال درستی نیست ..

دارن هاردی نویسنده کتاب "امسال تکرار نخواهد شد" از خاطره ای صحبت کرده که زندگیش را تغییر داده . او میگوید :  روزی در همایشی شرکت کرده بودم که فرد سخنران از حضار پرسید : «کدام یک از شما بیشتر میخواهید ؟» او در ادامه گفت «اگر میخواهید بیشتر داشته باشید، باید بیشتر باشید .» موفقیت انجام یک برنامه نیست . تبدیل شدن به یک برنامه است .کاری که انجام میدهید ، اهدافی که دنبال میکنید ، همه و همه از شما فاصله میگیرند . دقیقا مثل دنبال کردن یک پروانه است .

موفقیت چیزی است که توسط شخصیت تان آن را جذب میکنید . باید باتمام وجود ،جزیی از برنامه باشید . این که برنامه هایتان جزیی از شما باشند ، اصلا درست نیست . اولین باری بود که چنین نظر برعکس و متفاوتی را می شنیدیم.

سپس ادامه داد: «برای بهتر شدن اوضاع ، باید خودتان را تغییر بدهید. وقتی تغییر میکنید ، همه چیز برایتان تغییر می کند . برای این که همه چیز بهتر شود ، شما هم باید بهتر شوید .»

chanel رسیدن به هدف ، به این که شما چه میکنید ، ارتباط ندارد !

 

کارهای او عوض نشده بود . این خود او بود که عوض شده بود .در واقع کسی که این کارها را انجام میداد عوض شده بود و همین موضوع باعث به وجود آمدن تفاوتی در میزان موفقیتش شده بود .

برای نمونه او مثالی از  خودش می آورد که وقتی مجرد بود لیستی از خصوصیات همسر ایده ال آینده ش نوشته بود . هدفی خاص ، قابل اندازه گیری ، قابل دستیابی آنهم به نسبت یک بازه زمانی خاص . هدف تمام خصوصیات یک هدف خوب را داشت . حالا از خودش پرسیده بود «چیکار باید کنم ؟»  او یاد صحبت های آن سخنران افتاده بود که میگفت «موفقیت چیزی نیست که دنبالش کنی، بلکه چیزی است که باید با شخصیتت جذبش کنی » و صحبت دیگر او که میگفت «اگر زیاد میخواهی باید زیاد شوی» این صحبت ها باعث شد او مجدد از خودش بپرسد ..آیا این ویژگی های که در همسر ایده آلش بدنبالش هست را خودش دارد . این یک موضوع  متفاوت به موضوع بود . این که خودش چگونه باید باشد تا برای آن دختر فرد ایده آلی باشد . او آن ویژگی ها را نوشت و از فردا شروع به پروراندن صفاتی که باید داشته باشد کرد . آخر قصه این است که او با کسی که میخواست دست آخر یک روزملاقات کرد .

نتیجه...

قبل از این که بتوانید چیزی را داشته باشید ، باید کارهایی را انجام دهید و قبل از این که بتوانید کاری را انجام دهید ، باید صفاتی را داشته باشید . آیا آماده اید فردی شوید که می تواند به هدف هایش برسد ؟

«برای رسیدن به چیزی که قبلا هیچ وقت آن را نداشته اید ، باید آن کسی شوید که هیچ گاه نبوده اید .»

 

منبع: کتاب امسال تکرار نخواهد شد ، دارن هاردی ، انتشارات نسل نو اندیش 

  • Created on .
  • Hits: 1160