همایش اینترنت اشیاء، فرصت ها و کاربردها با حضور معاون وزیر

32862_orig همایش اینترنت اشیاء، فرصت ها و کاربردها با حضور معاون وزیر

همایش اینترنت اشیاء، فرصت ها و کاربردها با حضور معاون وزیر

همایش اینترنت اشیاء، فرصت ها و کاربردها با حضور دکتر دوائی معاون محترم فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان گلستان برگزار شد

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در این همایش دکتر دوائی معاون نوآوری و فناوری وزارت با تاکید بر حرکت به سمت تکنولوژی های جدید گفت: اینترنت اشیاء یعنی مفهوم بخشیدن به اجسام برای هدفی مشخص که این هدف باید در راستای خدمت باشد.
دوائی با ارائه توضیح کاملی از طرح اینترنت اشیاء در کشور گفت: اینترنت اشیاء (Internet Of Things) یا IOT  مفهومی جدید در دنیای فناوری و ارتباطات است و به طور کلی به بسیاری از اشیاء و وسایل محیط پیرامون اشاره دارد که به شبکه اینترنت متصل شده و می‌توان آنها را توسط اپلیکیشن‌های موجود در تلفن‌های هوشمند و تبلت کنترل و مدیریت کرد.
وی گفت: IOT  فناوری مدرنی است که در آن برای هر موجودی اعم از انسان، حیوان و یا اشیاء، قابلیت ارسال داده از طریق شبکه‌های ارتباطی (اینترنت یا اینترانت) فراهم می‌شود و جهانی را توصیف می‌کند که در آن هر چیزی، از جمله اشیای بی جان، برای خود هویت دیجیتال دارند و به کامپیوترها اجازه می‌دهند آنها را ساماندهی و مدیریت کنند.

 


دوائی اضافه کرد: برای پیاده سازی اینترنت اشیاء، عبور از چهار مرحله جمع آوری دیتا؛ انتقال دیتاهای انتخابی از طریق شبکه‌های ارتباطی؛ ارزیابی و تخمین دیتا؛ پاسخگویی به اطلاعات قابل دسترس ضرورت دارد. همچنین راه های انتقال دیتا می‌تواند شبکه‌های تلفن همراه، خطوط تلفن و یا ماهواره‌های مخابراتی باشد.
دکتر دوائی در انتها گفت: اینترنت اشیاء طرحی نو است که با کمک شرکت های دانش بنیان و بخش خصوصی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات اجرائی می شود.
سپس هومن ضرابی مجری طرح ملی اینترنت اشیا مرکز تحقیقات مخابرات در خصوص طرح اینترنت اشیاء گفت: در عصر فناوری مسیر کنونی دنیا به سمتی است که تمام اشیاء در اکوسیستمی قرار می‌گیرند که بتوانند با تمامی افراد تعامل داشته باشند و این همان اینترنت اشیاء است.
مجری طرح اینترنت اشیاء در ادامه افزود: به عبارتی اینترنت اشیاء یک فناوری نیست، بلکه مجموعه‌ای از فناوری‌های مختلف و اکثراً نوینی است که وقتی دست به دست هم می‌دهند یک زنجیره‌ای را به وجود می‌آورند که به آن فناوری اینترنت اشیاء گفته می‌شود.
همچنین دکتر مومنی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان نیز با تشریح عملکرد اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گفت: استان گلستان با افزایش چند برابری شبکه پهن باند استان به دنبال تحقق اینترنت اشیاء در این استان خواهد بود.
در ادامه مهندس ربیعی معاون استاندار گلستان، حرکت دنیا را به سمت فناوریها و تکنولوژی های نو دانست و گفت: دنیا به دنبال تبدیل ایده به ثروت است و ایده اینترنت اشیاء به عنوان یک ایده بسیار مناسب باید به سمت تجاری شدن حرکت نماید.

 تاریخ خبر : 18 / 2 / 95

منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

 

chanel همایش اینترنت اشیاء، فرصت ها و کاربردها با حضور معاون وزیر

  • Hits: 1274