هنگام شروع یک کسب و کار آنلاین از این 10 اشتباه دوری کنید


شروع کسب و کار اینترنتی برای برطرف کردن یک نیاز و به وجود آوردن اعتبار آغاز می شود اما عواملی که کسب و کار آنلاین را با موفقیت فوق العاده ایی روبرو می سازد به راحتی به دست نمی آید. درحالی که موانع برای راه اندازی یک شرکت بسیار کم است، اکثریت مردم که کسب و کار اینترنتی را شروع می کنند عمدتا با شکست مواجه می شوند. این مشکلات  بسیار بدیهی به نظر می آید،مثلا  اغراق بیش از اندازه سود یا تلاش برای ارائه خدمات بسیار زیاد که از همان آغاز کار با آن مواجه می شوند اما مشکلات بسیار بیشتری هستند که صاحبان کسب و کار ها آنها را تجربه می کنند.
برای جلوگیری از این 10 اشتباه مرسوم  وبه منظور افزایش شانس موفقیت خود تلاش کنید:


1-نداشتن طرح حمله:شما نیازی به داشتن یک طرح کسب و کار رسمی ندارید اما به هر حال باز هم به یک طرح نیاز دارید.
تیم بری، رئیس شرکت نرم افزاری پولو آلتو و نویسنده ی کتاب نقشه مسیری که می روید، معتقد است که انسان ها طرح کسب و کار را مانند تکلیف مدرسه ای می بینند که دوست ندارند آن را انجام دهند وتهیه کسب و کارهای بزرگ در حال فروپاشی است. در همین رابطه سوجان پاتل بازاریاب این شرکت نرم افزاری می گوید:شما به یک طرح و نقشه 20 صفحه ایی بنیان گذار چندین کسب و کار خدمات نرم افزاری احتیاج  ندارید تا موفق شوید، چیزی که نیاز است این است که بدانید مشتریان شما چه کسانی هستند و اینکه شما چیزی می فروشید و چه افرادی تمایل دارند تا برای کالا و یا خدماتی که شما ارائه می دهید پول خرج کنند و اینکه بدانید چه مقدار سرمایه دارید.
2-تمرکز بیش از حد بر روی مسائل کوچک:
استیو تاباک :موسس شرکت مشاوره اینوایزر و نویسنده کتاب چیزهایی که رهبران واقعی دنبال نمی کنند، می گوید،اول باید کسب و کار خود را راه اندازی کرده وآن را سروپا کنید.دست از جزئیات بردارید و به جای تمرکز بیشتر روی چیزهایی مانند طراحی لوگو، بر روی کارهایی تمرکز کنید که کسب و کار شمارا به جلو سوق می دهد و کسب وکار شما را بالا می برد.
3-نداشتن نگرانی در مورد پول :
توباک هشدار می دهد که شاید قبل از آنکه پولی را بدست آورید ،سرمایه شما تمام شود.می توان هزینه ها و سرمایه ایی که برای کسب و کار در اختیار دارید را حساب کنید و اطمینان داشته باشید که قبل از تمام شدن سرمایه بتوانید سرمایه بیشتر جمع آوری کنید،بیشتر صاحبان کسب وکار زمانی به افزایش سرمایه اولیه اقدام می کنند که دیر شده است جزئیات مراحل مهم کسب و کار را مشخص کنید و بدانید که برای رسیدن به اهداف مورد نظر چقدر پول نیاز خواهید داشت.
4- ارزش گذاری کم کالا و یا خدمات:
محصول یا خدمات خود را طوری قیمت گذاری کنید که سود با ارزش به همراه داشته باشد. سینتا سلیم مدیر شرکت نشان شهروندان بعد از در نظر گرفتن دستمزد کارگران و قیمت مواد اولیه محصول خود را قیمت گذاری می کند، او می گوید:قیمت محصول باید به اندازه ایی باشد که نیاز است.  سوجان پاتل در این رابطه معتقد است :همان طور که کسب و کارشما رشد می کند قیمت محصولات خود را تغییر دهید.
5-نادیده گرفتن خدمات مشتریان:
توباک می گوید مطمئن شوید بین شما و افرادی که از سایت شما بازدید می کنند یک مسیر ارتباطی وجود دارد.این مسیر می تواند چت آنلاین ،نظرسنجی ،ایمیل و یا تماس تلفنی باشد.همچنین می توانید سایت های مربوط به شبکه های اجتماعی را بررسی کرده و از محبوبیت برند خود مطلع شوید.
می توانید به سایت های نقد و بررسی سربزنید و ببینید چه کسانی تجربه خوبی در سایت شما نداشته اند و به آن ها رسیدگی کنید.

6-دست و دلبازی زیاده از حد در مقابل به دست آوردن هیچ چیز:
قبل از اینکه به عنوان یک فروشنده، اعتباری بدست آورید داشتن یک چیز مجانی برای کارآفارینانی که سرویسی ارائه می دهند می تواند مشتریان وفادار ایجاد کند.
جوئل ویدمر موسس شرکت بازاریابی فعال در زمینه استراتژی محتوا می گوید :با توجه به اینکه هزینه محصول مجانی می تواند بالا باشد مانند یک کتاب الکترونیک –دستورآشپزی –دستورالعمل ها –سمینارهای اینترنتی

7-عدم فعالیت گسترده در شبکه های اجتماعی
زمانی که شروع به بازاریابی و ساختن برند خود کردید، با یک یا دو از شبکه های اجتماعی شروع کنید که می توانند مخاطبان خاص را با کمترین هزینه برای شما بیاورند.پس سرمایه تبلیغات خود را همان ابتدا هدر ندهید.
ویدمر می گوید به عنوان یک قانون کلی ،فیس بوک برای کسی که می خواهد برند خود را بسازد مفید است .
لینکداین برای تغییر کاربری و استفاده یک محصول نیز مفید است .
نتیجه اینکه به جای فعالیت کم در چندین شبکه اجتماعی ،بهتر است که در یک یا دو شبکه اجتماعی مناسب فعالیت گسترده داشته
باشیم.
8-نگاه سطحی داشتن به استخدام در اوایل کار:
کارآفرینان در استخدام افراد بسیار عجله می کنند و برای بزرگ کردن کسب و کار خود می خواهند هر چه سریعتر جایگاه های خالی را پر کنند. کارآفرینان باریسک هایی مثل عدم تطابق مهارت افراد با نیازهای سازمان، مواجه می شوند، پس در زمان استخدام به دنبال افرادی باشید که مهارتهایی داشته باشند. پاتل در اینجا تاکید می کند که پنج نفری که در ابتدای کار استخدام می کنید میزان انرژی شرکت شما را برای شرکت تعیین می کند.
9-کم در نظر گرفتن میزان علاقه و کار لازم برای موفقیت:
توباک می گوید:نگران زمان نباشید زمانی که شما تلاش می کنید هر دقیقه از زمانتان را مدیریت کنید ایده های بزرگی به ذهنتان خطور نخواهد کرد آنها زمانی که چندین کار را با هم انجام می دهید به سراغتان نخواهند آمد.ایده های خوب زمانی به ذهنتان می آیند که روی یک چیز تمرکز کرده باشید.بگذارید چیزهای دیگر محو شوند.
10-این تفکر که هر چیزی یک اندازه مشخص دارد برای همه کاربرد دارد.
 پاتل می گوید شما باید درصد مفیدی از شک و تردید در مورد موفقیت هایی که در سایر جاها می بینید، داشته باشید. اگر شما می توانید محصول خود را با کمترین ریسک مالی و کمترین منابع آزمایش کنید ،در این صورت این کار را بکنید.

منبع: entrepreneur

  • Created on .
  • Hits: 893