چرخه حیات کسب و کار کارآفرینانه

صاحب نظران مختلف ، مراحل ایجاد و توسعه کسب و کار های کوچک را در قالب های متعددی تقسیم بندی کرده اند. به طور سنتی چرخه ی حیات این نوع کسب و کار ها را می توان در قالب پنج مرحله بررسی کرد :

1 – مرحله ی ایجاد کسب و کار :

مرحله ی اول شامل فعالیت های مرتبط با شکل گیری اولیه کسب و کار است. در مرحله ی آغازین ، فرآیند کارآفرینانه ایجاد شده و خلاقیت مورد نیاز است. برای انباشت و کسب منابع مالی و غیر مالی ، به خلاقیت ، ارزیابی و شبکه سازی است . در این مرحله؛ هدف کلی، ماموریت و جهت کسب و کار در قالب استراتژی کار آفرینانه مشخص می شود.

 

چاپایمیل

چگونه اولویت ها را در یک استارت آپ بهتر تنظیم کنیم  (در 5 مراحله عملی)

اولویت بندی می تواند باعث شکست و یا درست ساختن کسب و کارتان بشود . در یک استارت آپ ، شما مقدار محدودی از منابعتان را در اختیار دارید ،  درآمدتان نسبتا کم است و سرمایه ای که در دست دارید انعطاف پذیری زیادی ندارد ، و البته علاوه بر این موارد ، شما زمان بسیار کمی برای اثبات خود و کسب و کارتان دارید. اگر انرژی و تلاشتان را صرف مسائلی کنید که اشتباه است،  به راحتی  در راه استارت آپ خود گمراه خواهید شد.

در همین راستا،  تشخیص درست و خوب  اولویت ها بسیار دشوار است، و در صورتی که بی تجربه هم باشید، تنظیم اولویت ها به طور موثر سخت خواهد بود . با پیروی از این پنج مرحله، شما می توانید تنظیم اولویت خود را بهبود ببخشید و استارت آپتان را در یک مسیر خوب حفظ کنید:

چاپایمیل

مزایای ایجاد کسب و کار های کوچک کارآفرینانه

با وجود امکان ورشکستگی در کسب و کار های کوچک ، افراد تمایل دارند  برای خود کار کنند و شرکت های کوچکف در حال رشدند. ایجاد شرکت های کوچک از جنبه های مختلف دارای مزیت اند ، که به برخی از این موارد اشاره می شود :

استقلال 

بیشتر صاحبان کسب و کار های کوچک از این که رئیس خودشان باشند ، لذت می برند . آنان دوست دارند در انجام کار ها ، دارای آزادی باشند . اگرچه در اغلب موارد، همراه استقلال، مقدار زیادی مسولیت نیز وجود دارد؛ با این حال انان تمایل به چنین وضعیتی دارند. 

چاپایمیل

4 خطای ابتدای کار که موجب بازماندن کسب و کار شما از رشد می شود

افزایش درآمدها از کسب و کارهایی که شامل فروش های آنلاین هستند ، به عنوان حرکت های آینده جامعه ما در عصر دیجیتال, در نظر گرفته می شود . هر ساله ما شاهد تغییر شکل فروش ها از فروشگاه های فیزیکی به وبسایت شرکت ها و کسب و کارهای آنلاین هستیم. این یک فرصت موجود فوق العاده برای راه اندازی کسب و کار است.

با وجود این فرصت ،  طبیعی است که شاهد فضای رقابتی شدید از طرف بسیاری از کارآفرینان باشیم ، که در حال تلاش برای بدست آوردن همان افراد هستند.

علیرغم فضای شدید رقابتی در فضای کسب و کارهای آنلاین یک راه برای ایجاد یک کسب و کار پر رونق در این زمینه وجود دارد. این روش با ایجاد انتخاب های هوشمندانه شروع می شود.

4 اشتباه مبهم وجود دارد که حتی افراد باهوش و زیرک نیز بدون آنکه متوجه آنها شوند مرتکب می شوند.  این اشتباهات ممکن است شما را از رشد در کسب و کارتان و یا دستیابی به اهدافتان باز دارد. در ادامه به توضیح این 4 اشتباه می پردازیم:

چاپایمیل