Written by محمدصادق مالکی on . Posted in وبلاگ.

کالاگرد استارتاپی که بازار بزرگ تهران را اینترنتی خواهدکرد

استارتاپ کالاگرد با فراهم آوردن بستری اینترنتی، بازاری شبیه بازار بزرگ تهران در محیط مجازی ایجاد کرده‌است.

وبسایتی اینترنتی که در آن امکان اجاره فروشگاه نیز وجود دارد. این مدل کسب و کار در عین تسهیل فرآیند خرید برای مصرف‌کنندگان، امکان کارآفرینی برای تولیدکنندگان یا عرضه‌کنندگان کالا یا خدمات را نیز فراهم می‌آورد. به گزارش خبرگزاری مهر، نخستین بازار آنلاین کشور امکان فعالیت در فضای مجازی را برای صاحبان کسب و کارهای مختلف فراهم می کند. استارتاپ کالاگرد، مدل فناورانه بازارهای بزرگی همچون بازار تهران است که امکان ورود به هر سرا و تیمچه‌ای را با طیف وسیعی از عرضه‌کنندگان کالا ممکن می‌کند و در واقع نوعی بانک اطلاعاتی کالا و قیمت محسوب می‌شود که با هدف تسریع و تسهیل فرآیند انتخاب و خرید کالاهای گوناگون بازار به‌صورت آنلاین پیاده‎سازی شده‌است. این بانک اطلاعاتی حاوی بیش از ۲۰۰ هزار قلم کالا با جداول اطلاعات کامل است و تمامی صاحبان کسب و کار بدون محدودیت، با فضایی که در اختیارشان قرار می‎گیرد، می‎توانند ضمن معرفی محصول، آن را به فروش برسانند؛ از طرفی مصرف‏‌کننده نیز می‎تواند از طریق این سایت به صاحبان کسب و کار وصل شود و با مقایسه کالاها و قیمت آنها، آنچه می‎خواهد را به‌راحتی خریداری کند.

در این فضای آنلاین، صاحبان کسب و کار نیز می‌توانند صاحب فروشگاه شوند و با اجاره فضایی در بازار آنلاین، محصولات خود را به صورت آنلاین بفروش برسانند. تحلیل بازار برای توسعه کسب و کار و جلوگیری از سفرهای درون شهری و خرید کالا از طریق رایانه یا موبایل بدون صرف زمان و طی مسافت‌های طولانی از جمله ویژگی‌های این بازار آنلاین است.

به نقل از وبسایت کالاگرد، هدف نهایی این استارتاپ این است که خریداران به‌جای جستجو در گوگل، کالای خود را در کالاگرد جستجو کرده و بدون سردرگمی و به‌سرعت به قیمت‌ها و فروشندگان کالا دست پیدا کنند. کالاگرد تلاش می‌کند دست تامین‌کنندگان، فروشندگان، بازاریابان و خریداران را بدون واسطه، در دست هم قرارداده و لذت تجارت مجازی را با راهکاری متناسب با بازار ایران ارائه نماید. دستاورد نهایی و مطلوب کالاگرد، اطلاع رسانی کامل تمامی امکانات موجود در بازار به خریداران، در فرآیند انتخاب و خرید، و معرفی تمامی فروشندگان و تامین‌کنندگان کالای مورد نیاز است که منجر به افزایش حجم مبادلات کالاها و خدمات در کنار گردش و انتخاب صحیح و سالم کالا در فضای تجارت‌الکترونیک خواهد شد