4 نکته برای آنکه مخاطب را مجذوب محتوای خود کنید

 اگر مطالبی که انتشار می‌دهید دارای ارزش نباشد، مشکلی را حل نکند، جواب سوالی را ندهد و یا سرگرم کننده نباشد، انتشار آن بی فایده است.

تا حالا براتون این اتفاق افتاده که ایده‌ی بسیار جالبی را برای انتشار داشته باشید ولی در انجام آن شکست بخورید ؟

نوشتن محتوایی که مخاطبین شما رو جذب کند فقط به موضوع محتوای آن ختم نمی‌شود، بلکه نحوه نوشتن آن بسیار مهم است.

4 نکته‌ای که به شما کمک می‌کند محتوای بهتری را برای مخاطبین خود تولید کنید با ما بخوانید.

غیر قابل مقاومت باشید

تولید محتوای خوب، چیزی جز هنر شیفتگی نیست ! هر تیتر، پاراگراف و جمله‌ای که می‌نویسید باید به قدری قوی باشد که نه تنها خوانندگان را مجذوب خود کند، بلکه مشتاقانه منتظر پست بعدی شما شوند.

محتوایی ساده، در عین حال کاربردی برای انجام یک کار خاص به مخاطبین خود ارائه دهید. بر اساس مطالعات نیویورک تایمز، 94 درصد افراد انتظار دارند مطالبی که میخوانند برایشان مفید باشد.

به همین علت است که مقاله‌ای که 10 راه راحت و مفید برای انجام دادن کاری خاص به شما ارائه می‌دهد، مورد استقبال قرار می‌گیرد.

لذت یکی از احساسات مشترک در محتواهای غیر قابل مقاومت می‌باشد. راهی را پیدا کنید که عنصر طنز را حتی در علمی‌ترین مطالب خود بگنجانید.

اعتبار مطالب بسیار مهم است. اگر مطالب شما دارای منبع موثق باشد احتمال اینکه محتوای شما توسط خواننده پخش شود بسیار بالاتر است. منابع معتبر به برند شما اعتبار می‌دهد و رتبه شما در گوگل بالاتر خواهد رفت.

نسخه موبایلی از مطلب خود داشته باشید

در سال 2015، گوگل اعلام کرد کاربران برای پیدا کردن مطالب از موبایل خود بسیار بیشتر از کامپیوتر استفاده می‌کنند. در نتیجه برای گرفتن نتیجه بهتر مطمئن باشید که مطلب شما نسخه‌ی موبایلی نیز داشته باشد.

نوشته خود را مختصر و مفید کنید. کلمات و جملاتی را که ضروری نمی‌بینید حذف کنید. هدف کوتاه ‌کردن جملات با استفاده از عبارات بهتر است. جملات مجهول را بیشتر بکار ببرید. به زبانی دیگر، کمتر ننویسید، بهتر بنویسید.

همچنین توجه داشته باشید تیترهای کوتاه‌تر، جذاب‌تر هستند. پس تیترهای مختصر و جذاب را برای مطلب خود انتخاب کنید.

به محتوای خود اعتبار بخشید

به جای مخاطب خود فکر کنید، با کفش او راه برید و خواسته‌های او را بیابید. چه چیزی دوست دارد یاد بگیرد ؟

عنوان ساده و کاملی را برای مقاله‌ی خود انتخاب کنید

افعال دوم شخص را در جملات خود بکار برید و از توضیحات توصیفی و مشخص بیشتر استفاده کنید. از مثال برای واضح شدن بیشتر مطلب و لینک به منابع دیگر برای اطلاعات تکمیل‌تر استفاده کنید.

زمانی مخاطب از مطلب شما استفاده می‌کند و یا آن را به اشتراک می‌گذارد که برایش مفید باشد. هنگام نوشتن محتوا، بجای اینکه به محصول و یا خدمات خود فکر کنید، به اینکه چطور با نوشتن مقاله به مخاطب خود کمک خواهید کرد، فکر کنید.

 از کلمات قدرتمند استفاده کنید

برخیکلمه هاهستند که تاثیر گذاری بسیار زیادی دارند و البته برخی انسان ها هم بطور هنرمندانه‌ای از کلمات استفاده می کنند. هنر آن‌ها استفاده از کلمات قدرتمند است. اگر می‌خواهید نوشته‌‌ی شما تاثیرگذار باشد به خاطر داشته باشید که مختصر، هدفمند و قدرتمند بنویسید و از کلمات مثبت انرژی بخش در مقاله‌ی خود استفاده کنید.

منبع: entrepreneur

  • Created on .
  • Hits: 29214