Written by ساناز نوری زاده on . Posted in وبلاگ.

5 مرحله اساسی برای راه‌اندازی کسب و کار جدید

تاسیس کسب و کار شخصی شاید یکی از هیجان‌انگیز‌ترین بخش‌های زندگی کاری شما باشد. تاسیس بیزینس شخصی برای شما موقعیت‌های فراوانی را به ارمغان می‌آورد و در کنار آن نیازمند زمان، انرژی و شجاعت بسیاری است. اگر مراحل تاسیس کار جدید خود را نادیده بگیرید، کار شما به شکست منتهی خواهد شد. کسب و کار خود را با انجام دادن این پنج مرحله به درستی آغاز کنید.

1-چه چیزهایی در کسب و کار شما از قلم افتاده است؟

شروع یک بیزینس جدید، چیزی بیشتر از دانش در مورد آن صنعت است. به عنوان یک کارآفرین شما باید پیدا کردن خلا‌هایی که شرکت‌های دیگر به آن فکر نکرده‌اند را در دستور کار خود قرار دهید.

2- کسب و کار خود را دیجیتالی کنید

ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که مصرف‌کنندگان تقریبا هر چیزی را می‌توانند به صورت آنلاین خریداری کنند. مصرف‌کنندگان به بدست آوردن محصولات و خدمات در سریع‌ترین و مستقیم‌ترین حالت ممکن عادت کرده‌اند. بسیاری از فروشندگان از نداشتن سامانه فروش آنلاین در کسب و کار خود متحمل ضرر شده‌اند. در نتیجه مطمئن باشید محصولات و خدمات شما در وبسایت شما قابل دسترس می‌باشد. ساختن یک وبسایت و اپلیکیشن موبایلی از وظایف مهم هر بیزینس جدیدی است که میخواهد با مشتری در تماس بماند.

chanel 5 مرحله اساسی برای راه‌اندازی کسب و کار جدید

3- از ابزار ارتباطی مشترک استفاده کنید

با اینکه انتخاب تیم درست برای شروع کسب و کار شما بسیار مهم است، اما ارتباطات درون سازمانی و برون سازمانی با پرسنل و مشتریان بسیار حیاتی می‌باشد. بنابراین سعی کنید برای کسب و کار خود ابزارهایی را پیدا کنید که در ساده‌ترین و سریع‌ترین حالت ممکن، این ارتباطات را برای شما رقم بزنند. ابزارهای بسیار زیادی وجود دارند که به صورت متن باز (Open Source)  و به رایگان در دسترس شما قرار می‌گیرند. به طور مثال ابزار ارتباطات با مشتریان  Vtiger  که یک  CRM متن باز رایگان است.

4- در دانستن تحولات بازاریابی دیجیتال به روز باشید

بازاریابی دیجیتال نقش کلیدی را در سازمان‌ها در سال 2017 بازی خواهد کرد. نحوه‌ی رسیدن به مخاطبین هدف هر ساله در حال تغییر است. با این وجود شرکت  IBM پیش‌بینی کرده است که تغییر چندانی در این سال نخواهیم داشت و مهمترین مسئله شخصی‌سازی است. شناخت شخصی مشتریان و تولید محتوای با ارزش‌تر برای مشتریان هدف و خوشنامی از جمله موارد تاکیدی در سال 2017 می‌باشد.

5- ایجاد نقشه راهنما کسب و کار

نقشه راهنما کسب و کار از برنامه کسب و کار متفاوت است. برنامه کسب و کار برای تاسیس بیزینس شما حیاتی است و در کنار آن نقشه راهنما شما را از ایجاد تا تکمیل کسب و کار خود راهنمایی می‌کند. نقشه شما باید توصیف شفاف و روشنی از دیدگاه و وظایف شما، لیستی از انتظارات شما ( از همکاران، بازار و مشتریان )، معایب و فواید ایده‌‌ی کسب و کار شما و شرح کوتاهی از شرایط مالی و توضیح برنامه روزانه شما باشد. تشکیل و پذیرفتن روش‌های دیجیتال برای مدیریت یک کسب و کار از رمزهای موفقیت آن مجموعه می‌باشد. با به روز بودن و پیش بینی تغییرات نیازهای مشتریان، کسب و کار شما با چالش کمتری از همیشه کار خود را ادامه خواهد داد.

منبع: entrepreneur