10راه برای موفقیت در کارآفرینی

موفقیت در کارآفرینی نیازمند تلاش و استقامت زیادی است. متاسفانه هیچ جادویی برای کسب موفقیت بدون تلاش وجود ندارد.

اکثر کارآفرینان موفق الگوهای مشابهی را دنبال می کنند ونیز درویژگی های اساسی مشابه ای مشترک هستند. صدها مقاله آنلاین و کتب منتشر شده ادعا دارند که راز موفقیت در کسب و کار اکثرا این است که آنها در مواقع خاص رفتاری مشابه دارند.

شور و شوق، پشتکار و نگرش مثبت، مجموعه ای از ویژگی هایی است که کارآفرینان موفق برای آغاز کردن آنها به مجموعه ای از مهارت  های ذاتی و راهنمایی ها نیازمند هستند.

در اینجا چند آیتم اصلی که برای توسعه یک پلت فرم کسب و کارمورد نیاز است بیان شده

 

1-عشق به آنچه انجام می دهید.

اشتیاق و علاقه شدید، کلید پویایی استراتژی کسب و کار است. پشتکار یکی از آن چیزی هایی است که تضمین کننده  پویایی هر چیزی - فردی، کاری ویا شرکت -در طول زمان می باشد،" آبراهام لینکلن"  تا اوخر عمرش در بسیاری از تلاش هایش شکست خورد اما هرگز تسلیم نشد.

2- برداشتن قدم های کوچک.

موفقیت به یکباره اتفاق نمی افتد. به ندرت پیش می آید که با یک پرش به اوج برسید.

داستان هایی از موفقیت افرادی که همه چیز را از سرمایه گذاری های شش ماهه بدست آورده اند وجود دارد اما این موارد بسیارنادر است. مدیریت ریسک، یک فاکتور اساسی برای هراستارتاپی است، برقراری تعادل نیز امری حیاتی است. اگردر آغاز ریسک های کوچکتری بکنید ضررهای کمتری را نیز متحمل خواهید شد.

3- از دیگران یاد بگیرید.

کارآفرینان موفق اغلب قبل از اینکه وارد عمل شوند در زمینه کاری خود برای دیگران  کار کرده اند.

حضور چندساله در صنعت زیر نظر یک مربی خود سکوی پرتاب عالی برای آغاز کردن کار شماست. عبرت گرفتن از اشتباهات پیشینیان خود ونیز به چالش کشیده شدن راه حل های موجود در مورد چگونگی بهبود بخشیدن به کارشان بسیار مفید به فایده خواهد بود.

4- یادگیری چگونه ترفیع دادن خود.

اعتماد به نفس و سخنرانی خوب انگیزشی، می تواند قدم خوبی برای آینده باشد. اولین تجارب در بازاریابی هر شرکتی به بنیانگذاران آن بر می گردد. زمانی برای یادگیری در موردچگونه به اشتراک گذاری دیدگاه هایتان اختصاص دهید. از پرسش در مورد فروش نهراسید اما به یاد داشته باشید که مشتریان باید همواره در بالاترین سطح توجه قرار گیرند.

5- به طور مداوم اقدام کنید.

کارآفرینان عوامل محرک هستند. آنها نمی تواند به تجزیه و تحلیل تمام جزئیات در تمام زمانها بپردازند. هیچ جایی برای تعویق درشروع استارتاپ وجود ندارد.برای هر مرحله  و مسیر حرکت در آن یک ارزیابی مختصر داشته باشید. به غرایز خود اعتماد کنید.

6- ایجاد یک طرح.

در مورد کسب و کار موفق اطلاعات بیشتر کسب کنید ، درباره ثروت حاصل از دانش که توسط کارآفرینان موفق مانند استیو جابز ارائه شده است. نیازی نیست که طرح کسب و کار موفق در حد یک کتاب باشد. یک برنامه 10 صفحه ای قابل هضم که شامل تمام موارد مورد نیاز برای شروع است کفایت می کند.

7- ایجاد اعتبار.

داشتن وبلاگ بر روی یک سایت با هاست مناسب و یا ارائه زمان و مهارتها ، ایجاد اعتبار و باور می نماید واین موضوع را بجای حرف، با عمل به بازدیدکنندگان نشان می دهد .

8- برای آغاز هرگز دیر نیست.

بسیاری از کارآفرینان موفق دیر شروع به کار کرده اند. جی.کی. رولینگ (نویسنده هری پاتر)، جولیا کودک (آشپز) و سام والتون (وال مارت) همگی برندهای بسیار موفق خود رااینگونه آغاز کردند.

تجربه  ی همراه با سن می تواند به شما یک چشم انداز منحصر به فرد در کسب و کارتان ارائه دهد. تجربه های زندگی بیش از آموخته های تحصیلی کاربرد دارند.

9-تیم خود را بسازید.

 در پی بدست آوردن آن مهارت و نگرش هایی باشید که نام تجاری ای که شما می خواهید برای ترویج نوآوری پرورش و بسط شهرت خود فرهنگ سازی کنید را حمایت می کند. شامل مردمی خارج از شرکت شما  که می توانید بعنوان افراد داخل سازمانی برآنها تکیه کنید. این یک بازاریابی شبکه ای رایگان است که برای شما اعتماد به نفس و درآمد دربر دارد.

10-نگرش خود را مد نظر داشته باشید.

نگرش بنیانگذار تدوام کسب و کار را تنظیم می کند.دید منفی و تنبلی نه تنها باعث اتلاف وقت و پول می شود بلکه باعث لکه دار کردن شهرت شما نیز می شوند. موفقیت تا حد زیادی به خطا کردن و انتقاد پذیری درآن مورد بستگی دارد.

شروع یک کسب و کار می تواند موجب ویران شدن زندگی شخصی مالک آن باشد. در حالی که تمام راهنمایی فوق برای موفقیت لازم است، مراقبت شخصی از ذهن و جسم  ضروری است. ورزش، خواب و رژیم غذایی نقش اصلی را در حصول اطمینان ازموفقیت در این زمینه را بازی می کند. همه آنها نگرش، انگیزش و روابط شما را می سازد.

مدیران موفق تمایل به پیروی از یک ساختار، برنامه  ای برای سحر خیز بودن، ورزش، خوردن تنقلات انرژی زا و معاشرت در بین مردم  دارند.

گرچه داشتن این توازن ممکن است کمی سخت باشد اما می تواند به عنوان هدفی برای متمایز ساختن شرکت شما باشد.

 منبع: entrepreneur

 

برچسب ها: کسب و کار اینترنتی,

چاپ ایمیل