10 عادت روزانه که شما را به یک میلیونر تبدیل می کند

برای رسیدن به ریاست باید هزینه پرداخت کنید. این هزینه همان نظم و انضباط است.هیچ رهبری بدون نظم و انضباط نمی تواند موفق شود. یک فرد منظم برای رسیدن به اهداف بلند مدت از تفریح ها و لذت های کوتاه مدت می گذرد.البته برای تبدیل شدن به یک فرد منظم به عادات روزانه ای نیاز است. تنها افراد منظم با عادت های خاص می توانند زندگی خود را دگرگون سازند.

این عادات می توانند جهت زندگی ما را تغییر دهند. در حالی که برخی از مردم به عادات رقت انگیزی مانند غیبت کردن دچارند برخی دیگر عاداتی قدرتمند مانند ستایش کردن دیگران دارند.مهم نیست شما که هستید یا از کجا آمده اید.عادات شما، می توانند موجب سازندگی یا شکست شما شوند.

عادات شما چیست و شما را به چه سمتی هدایت می کنند؟

 chanel 10 عادت روزانه که شما را به یک میلیونر تبدیل می کند

 10 عادت روزانه که می تواند شما را به یک میلیونر تبدیل کند عبارتند از:

1- مطالعه کردن

اولین و مهمترین عادت این است که هرگز روزتان را بدون یادگیری سپری نکنید. آموزش اشکال متنوعی دارد. برخی عادت دارند روزانه حداقل سه ساعت از وقتشان را صرف مطالعه کنند. برای مثال عادت به یادگیری می تواند در موارد زیر باشد:

خواندن فرهنگ لغت، خواندن کتاب، تماشای فیلم، بررسی و پاسخ به نظرات، صحبت کردن با یک مربی.

از بین تمامی این موارد خواندن کتاب اهمیت بالاتری دارد. می توانیم بدون استثنا هرروزکتاب بخوانیم و ایده های متعددی از آنها یادبگیریم. گوشی موبایلمان را در اتاقی دیگر قرار دهیم و علم و حکمت کسب کنیم. باید این عادت را بگونه ای نهادینه کنیم که تحمل کردن یک روز بدون کتاب برایمان به مراتب مشکل تر از یک روز بدون غذا باشد.

2- تعیین هدف

هر روز وظیفه خود بدانید که اهداف خود را تعیین کنید. کارهایی که برای ماه ، سال و دهه های آتی مد نظر دارید را هدف گذاری کنید. این فرآایند جذاب، شما را قادر می سازد تا وسیع تر فکر کنید و بر مشکلات کوچک زندگی چیره شوید.

به طور مثال فرض کنید قرار است برای یک زندگی با سبکی سخاوتمندانه در 10 سال آینده برنامه ریزی کنید. برای رسیدن یه این هدف باید لیستی از ایده هایی که با چنین هدفی تطابق دارد را پیداکنید. یک جت خصوصی ،عمارت 10 خوابه، سرآشپز شخصی، یک رولزرویس. اندیشیدن به چنین ایده هایی در مورد این زندگی، شما را هیجان زده خواهد کرد.

3- برنامه ریزی

شما می توانید مجموعه ای از اهداف  داشته باشید اما برای دست یابی به آنها به برنامه نیاز خواهید داشت.

در ابتدا باید این اهداف 10ساله را به اهداف کوتاه مدت در سال، ماه، هفته و روز تبدیل کنید.هنگامی که شما آنها را به قطعات کوچکتر تجزیه می کنید در حقیقت خود را وادار کرده اید قدم هایی برای رسیدن به آن اهداف بردارید و بدین ترتیب مسئولیت پذیری را در خود پرورش دهید.

برای مثال هدف بزرگ فردی تبدیل شدن به یک سخنران حرفه ای بود. او باید اهداف بلند مرتبه خود را در قالب یک مجموعه در نظر می گرفت و سپس در جهت نیل به آن، برنامه ریزی می کرد.او می دانست که اگر در یک سال 120 سخنرانی ایراد کند به هدف خود خواهد رسید. منتهی این کار با یک شیوه عملی می شد. این تعداد باید در 10 ماه تقسیم گردد یعنی در هر سه روز یک سخنرانی. پس از این برنامه ریزی او اعتراف کرد که اهدافش برای وی دست یافتنی تر شده بود.

4- شبکه

در هزاره جدید راه های متعدد و جدیدی در زمینه  ارتباطات وجود دارد. به منظور داشتن یک شبکه موثر باید فاعل باشید نه مفعول. برای تماس یا دریافت ایمیل منتظرنمانید. در عوض تلاشتان بر این موضوع باشد که خود آن تماس را انجام دهید .متوجه این موضوع باشید که این مساله  یک عادت روزانه محسوب می شود.

می توانید برای این موضوع قاعده ای داشته باشید. بطور مثال برای یک روز 10 پیام متنی، 10تماس تلفنی و 10 ایمیل در نظر بگیرید. علاوه بر این می توانید بطور مداوم فیلم بسازید سخنرانی ایراد کنید و مقاله بنویسید. به این صورت به تعداد زیادی از تجربیات دست خواهید یافت. در روز می توانید به حساب های رسانه های اجتماعی خود سر بزنید. در این حالت شبکه بهترین خواهد بود.

5- یادداشت های روزانه

همه ی افراد  به زمانی برای فکر کردن نیاز دارند. برای موثر بودن آن باید دفتری جهت ثبت وقایع روزانه داشته باشید.

این به شما اجازه می دهد تا انعکاسی از اتفاقات روزمره  داشته باشید و بتوانید در مورد سوالات خود تامل کنید. بعلاوه این امکان را برای شما فراهم می سازد تا توالی داستان ها،  ایده ها، لطیفه ها، درسها، نقل قول ها، موفقیت و شکست ها و مواردی از این قبیل را پیگری کنید.

همچنین می توانید قرار ملاقات هایی که داشته اید و یا مکان هایی که برای بازدید رفته اید را بطور مستمر پیگیری کنید.

هر روز حداقل چهار صفحه در این دفتر یاداشت کنید. بعد ازمدتی با مرور آنها می توانید در مورد تصمیمات اتخاذ شده، چالش ها و فرصت ها یی که داشته اید تامل کنید.

6- ورزش کردن

برای اینکه در زندگی موفق باشید، بدن شما باید در بالاترین سطح آمادگی باشد. ذهن شما بطور مداوم جسمتان را به چالش کارهای غیر مترقبه می کشاند که باید آمادگی مواجهه با آن را داشته باشید. بهترین راه برای آماده سازی بدن، ورزش کردن است ؛هرچند ممکن است در زمان هایی برایتان ناخوشایند به نظر برسد.

به مدت 3 تا5 بار در هفته به مدت حداکثر یک ساعت تمرین داشته باشید و آنرا به عادت مبدل سازید. چرا که به شکلی بی سابقه   بر استقامت شما می افزاید و نیز خواهید دید که تمام کارهای روزانه را قبل از پایان روز انجام داده اید.

7- استراحت کردن

فقط افراد قدرتمند می دانند که به چه شیوه ای استراحت کنند و به این ترتیب است که قدرت خود را بدست می آورند. برخی افراد زمانیکه ناراحت می شوند به مدت زمان بیشتری برای استراحت کردن نیاز دارند. هنگامی که شما بیش از حد خسته اید یا دچار استرس شده اید با کاهش تمرکز و متعاقبا کاهش کنترل مواجه خواهید شد. افرادی که راه های رسیدن به آرامش را هنوز یاد نگرفته است موجب هدر رفات زمان ارزشمند خود خواهند بود.

داشتن مکانی برای چنین لحظاتی ضروری است. تمام افراد بطور طبیعی چنین جایی را برای خود در نظر می گیرند. برای رسیدن به آرامش برنامه ای داشته باشید که برای سلامت نیز مفید باشد. مثلا می تواند زمانی برای طبخ غذا یا پیاده روی در محیط نزدیک به منزل باشد. یا حتی گوش کردن به یک موزیک یا یک گفتمان دوستانه. حتی در شرایط اضطراری زمان هایی برای استراحت و آرامش دادن به خود اختصاص دهید چراکه  از نگرانی های زندگی می کاهد.

8- تایید

همه ی ما هر روز لحظه ای را برای صحبت کردن با خودمان پیدا می کنیم. میانگین دفعاتی که انسان با خود صحبت می کند حداقل   12000 بار در روز  است. تفاوت میان افراد موفق و ناموفق در همان چیزهایی  است که در این لحظات به خودشان می گویند.

تکرار کردن جملات الهام بخش و تایید کننده بسیار انگیزه بخش خواهد بود.

9- بر هنر و صنعت خود تسلط یابید

شما هر روز باید در هنر و صنعت مهارت کسب کنید. به هر کدامیک از ما موهبت های ذاتی داده شده است. استعدادهایی منحصر به فرد که روزانه باید با تمرین و تجربه، آن را ارتقا بخشید تا از قسمت بالقوه به شکل بالفعل درآید. اگر چنین نشود مطمن باشید به شکلی کمرنگ خواهد شد که دیگر اثری از آن باقی نخواهد ماند.

مسلط گشتن در این مورد سال ها به طول می انجامد، اما اگر برای بهترین شدن  تلاش می کنید رقبای چندانی نخواهید داشت و به زودی موفق خواهید شد.

10- مغز متفکر

افراد موفق در زندگی خود ،روابط را سازماندهی می کنند. این بدان  معنا است که نزدیک ترین افراد به خود را از نظر ذهنی، روحی و عاطفی پرورش می دهند.

حتی برای یک "عمل انفرادی" مانند اجرای یک نوازنده، یقینا فعالیت افراد پشت صحنه مانند مسئول گریم، هنرمند، مدیر، تکنسین صدا، مربی آواز را نباید نادیده گرفت.

با این حال، داشتن مغز متفکر بدون تلاش ممکن نخواهد بود. انتخاب دقیق افراد مناسب به زمان نیاز دارد.

مهم تر از همه این است که بدانید به طور طبیعی برای شکل گیری روابط صحیح باید در مورد آنچه  انجام می دهید دانش کافی داشته باشید. در نهایت این تیم دست چین شده ی شما در جهت پیشرفت و نیز غلبه بر بزرگترین چالش ها یاری رسانتان خواهند بود.

تمام این عادات  مستلزم داشتن نظم و انضباط زیادی هستند. باید با افرادی که می توانند شما را درعادات خود حمایت کنند ارتباط برقرار کنید. مادامیکه در جستجوی بهبود مستمر و اصلاح شیوه زندگی خود باشید، با به کارگیری عاداتی که منجر به پیشرفت شما خواهند شد تاثیری شگرف در روند زندگیتان حس خواهید کرد.

منبع: businessinsider

chanel 10 عادت روزانه که شما را به یک میلیونر تبدیل می کند

  • Created on .
  • Hits: 1953