Written by زهرا حسینی on . Posted in وبلاگ.

نُه نکته برای رسیدن به موفقیت های بزرگ درتجارت الکترونیک

انتظار می رود اقتصاد الکترونیک در سال 2015 و سالهای آینده، مسیری صعودی و رشدی سریع داشته باشد. به عنوان یک کارآفرین، این فرصت برای رسیدن به  موفقیت و پایداریِ مهیج ، امیدوار کننده و جذاب است.

خواه در گذشته با مساله آغاز نمودن تجارت الکترونیک درگیر شده باشید و یا در آینده با اولین  سرمایه در فکر شروع آن باشید باید بدانید که اکنون زمان آن رسیده تا اولین گام را در این مسیر بردارید.

chanel  نُه نکته برای رسیدن به موفقیت های بزرگ درتجارت الکترونیک

 

در واقع از سال 2010 تا 2013 مجموع فروش در تجارت الکترونیک بین خرده فروشان از 167.3 بیلیون به 263.3 بیلیون دلار افزایش یافته است. سال گذشته این مقدار تا 304.1 بیلیون افزایش یافت و این روند نشان می دهد در سال 2015 به حدود 347.3 بیلیون برسد. کل فروش سال 2014 بخش خرده فروشان ایالات متحده در حدود 3.19 تریلیون برآورد شد. این بدان معناست که فروش در تجارت الکترونیک حدود 9.5 درصد از کل فروش  ایالات متحده را در بر می گیرد و انتظار می رود روندی صعودی داشته باشد.

در سال های 2016، 2017 و2018 بر اساس آمار و منابع پیش بینی می شود که درآمد در بخش خرده فروشی الکترونیک در ایالات متحده  به ترتیب 392.5 ،440.4 و 491.5 بیلیون دلار خواهد بود. در صورتیکه این اعداد درست باشند، از این سال تا پایان 2018 بیش از41 درصد رشد خواهد یافت.

اقتصاد بخش تجارت الکترونیک در ماه ها و سال های آینده  رشد قابل توجهی خواهد داشت. با تمرکز بر راهنمایی های زیر ،تجارت الکترونیک موفقی خواهید داشت.

1- برای راه اندازی عجله نکنید.

یکی از بزرگترین اشتباهات کارآفرینان ناموفق درتجارت الکترونیک تعجیل در راه اندازی  وب سایت بوده است. می توانید در حین انتخاب نامی برای دامنه و آماده سازی کارها برای راه اندازی وب سایت از جملاتی مانند "به زودی "  استفاده کنید و نیز تا زمانی که کارهای قابل توجهی برای ارتقای سایت (SEO، بازاریابی محتوا، رسانه های اجتماعی، پرداخت تبلیغات و غیره) انجام نداده اید مانع از فاش شدن برخی از اطلاعات موجود شوید.

2- متمرکز شدن بر کاربران.

یکی از بزرگترین نقاط ضعف در تجارت الکترونیک این است که مشتریان نمی توانند محصولات را لمس یا بو کنند و یا ببینند و سپس تصمیم گیری نمایند. در حال حاضر برای این مشکل هیچ راه حلی وجود ندارد اما می توانید برای جبران این کمبود ، پیشنهادهای قابل ملاحظه ای به خریداران ارائه دهید. مثلا قیمت گذاری مناسب ، حمل و نقل رایگان کالا یا سهل نمودن راه های پرداخت .

3- امتحان کردن همه چیز به طور کامل.

قبل، در حین  و پس از راه اندازی هر کسب و کار الکترونیکی باید برای آزمایش و تجزیه و تحلیل ،زمانی را در نظر بگیرید. مانند یک مشتری فکر کنید و کشف کنید که او چه کار می کند چه کاری انجام نمی دهد و دلایل آنها را نیز متوجه شوید.

4- همکاری تنگاتنگ با شبکه های اجتماعی.

رسانه های اجتماعی شریان حیاتی کسب و کار شما هستند، چرا که دیدی بی وقفه از شرایط زندگی مشتریان شما در اختیارتان قرار می دهند. در حالیکه باید به واسطه داشتن  یک مدیر در بخش رسانه های اجتماعی آنرا بهبود بخشید سعی کنید که خود را بیش از حد درگیر آن نکنید.

5- آمیختن علائم  اجتماعی.

غیر از دنبال کردن راهنمایی های فوق، یکی ازعالی ترین ایده های ممکن شامل علائم اجتماعی در سایت های مرتبط با تجارت الکترونیک شما می شود. چیزهایی مانند بررسی محصولات و نظرها و دکمه هایی برای دنبال کردن صفحه و یا حتی گزینه ورود  همگی کمک می کنند.

6- تلفن همراه

بیل سیویکی (Bill Siwicki) یکی از خرده فروشان اینترنتی به نقل قول از گلدمن ساکس (Goldman Sachs) می گوید: تبلت نقش مهمی در زمینه هزینه های مصرف کنندگان سراسرجهان ایفا می کند، بطوریکه این مبلغ از طریق تلفن همراه در سال 2014 از 204 بیلیون تا 626 بیلیون دلار در سال 2018  بوده است.

اگر هنوز استفاده کردن از تلفن همراه را برای تجارت الکترونیک خود در نظر نگرفته اید ممکن است سه تا پنج سال  برای جبران این موضوع زمان نیاز داشته باشید.

7- در راس لیست موتورهای جستجوگر بمانید.(SEO)

با رشد سریع تجارت الکترونیک و ورود کسب و کارهای متعدد، این فضا به طور فزاینده ای شلوغ شده است. این بدان معناست که برای ایستادگی در رقابت مهم ترین موضوع این است که همواره در صدر لیست های موجود در موتورهای جستجو باشید. کسب مهارت در این مورد به شما کمک خواهد کرد تا در درازمدت در مسیر رقابتی حضوری موثر داشته باشید.

8- جمع آوری اطلاعات.

باید بدانید جمع آوری اطلاعات مرتبط با مشتریان و ساخت پایگاه داده ها برای راه اندازی سایت بسیار مهم است.

9- ادامه دادن تحولات

در نهایت تحول را هرگز متوقف نکنید. فناوری، تمایلات و سلایق مشتریان همواره در حال تغییر است بنابر این شما باید در مسیر این تحولات به روز رفتار کنید تا در بازاری که همواره در حال تغییر است موفق باشید.

با این 9 راهنمایی  به خوبی می توانید به یک کارآفرین موفق در تجارت الکترونیک  تبدیل شوید.

منبع: entrepreneur

chanel  نُه نکته برای رسیدن به موفقیت های بزرگ درتجارت الکترونیک