7 اشتباه رایج در کسب و کار که حتی مدیران هاروارد نیز مرتکب می شوند

eshtebah 7 اشتباه رایج در کسب و کار که حتی مدیران هاروارد نیز مرتکب می شوند

موفقیت همیشه بر 2 پایه و اساس استوار است:

  1. چیزهایی که می دانید؛
  2. کسانی که شما را می شناسند.

زمانیکه شما می خواهید دانشی را که به آن نیازمندید افزایش دهید, باید مخاطبینی را که می توانند به شما در ایجاد این پیشرفت کمک کنند نیز شناسایی کنید.

چشم پوشی کردن نسبت به این نیاز یعنی ایجاد چنین مخاطبینی و یا بدتر از آن اجازه دادن به خشک و پژمرده شدن روابط ، یک اشتباه رایج است که حتی آموزش دیده ترین مدیران نیز مرتکب می شوند.

1- ایجاد ارتباط نکردن:

چه تعداد کارت ویزیت در کشوی میزتان جمع کرده اید؟ و با چه تعداد از صاحبان آنها از زمانی که کارت آنها را دریافت کرده اید واقعا در ارتباط هستید؟ شما قطعا زمانی که آنها را ملاقات کردید چنین اندیشیده اید که آنها جذاب بودند و معتقد بودید که یک روز دوباره با آنها در ارتباط خواهید بود...اما این امر هیچ وقت اتفاق نیفتاد.

اگر شما حقیقتا کاری در رابطه با ایجاد ارتباطات انجام نداده اید, ممکن است دیگر هرگز ملاقاتی با آنها نداشته باشید. وقتی شخصی کارت ویزیتش را به شما میدهد, دنبال او بروید. آنها را در شبکه های اجتماعیشان دنبال کنید و در مورد رویدادی که هر دوی شما منتظر آن هستید از آنها سوال کنید. در آنها احساس مورد تقاضا قرار گرفتن ایجاد کنید و خواهید دید که آنها وقتشان را با افرادی که احساس صمیمی بودن و خوش آیندی به آنها می دهد صرف خواهند کرد.

chanel 7 اشتباه رایج در کسب و کار که حتی مدیران هاروارد نیز مرتکب می شوند

 

2- برقرار نکردن ارتباط مداوم:

اغلب افراد وقتی یک رابطه جدید  را دنبال میکنند اولین تماس را به زودی پس ازملاقات آن شخص انجام میدهند, اما دومین تماس هیچ گاه اتفاق نمی افتد. حتی یک کامنت روی صفحه فیس بوک آن شخص نیز نخواهند داشت.

تماس منظم و مداوم نشان می دهد که شما همچنان به آنها فکر می کنید و هنوز معتقید که منافع مشترکی با آنها دارید. به یاد داشته باشید که روابط یکباره ساخته نمیشوند, بلکه بطور مداوم در طول زمان بازسازی می شوند.

3- نشان ندادن حق شناسی:

برخی از ارتباطات به نوعی از پروژه های مشترک تبدیل می شوند که منافع سرشاری برای هر دو طرف رابطه به دنبال خواهد داشت. اما بعضی اوقات افراد تنها کمک می خواهند. آنها شما را به عنوان کسی که به خدماتش نیاز قبول دارند و شما را کسی میدانند که دقیقا به نصیحتش نیاز دارند.

هیچ سودی از این ارتباط و اشتراک به طرف دیگر رابطه نمی رسد, بنابراین نیاز است که این اطمینان برای آنها ایجاد شود که شما نسبت به آنها حق شناس و سپاس گذار خواهید بود. آنها را با یک هدیه مناسب غافلگیر کنید. یک جعبه شکلات به دفترشان بفرستید و نشان دهید که بابت کارهایی که آنها برای شما انجام داده اند قدردان هستید و خواهید دید که این کارها باعث خواهند شد که آنها بیشتر مایل شوند برای شما کاری انجام دهند.

4- به دنبال سود بردن بدون سود رساندن:

افرادی که در رویدادهای شبکه ای حضور دارند اغلب امیدوارند افرادی که آنها را ملاقات میکنند ممکن است برای آنها کاری انجام دهند. این نگرش اشتباهی است. شبکه مثل دیگر صورت های کسب و کار نیست؛ شما قبل از اینکه انتظار گرفتن چیزی از دیگران داشته باشید باید چیزی به آنها ببخشید. شما باید سرمایه گذاری کنید. زمانیکه افراد جدید را ملاقات می کنید باید تلاش کنید که آنها به  کارهایی که می توانید برای آنها انجام دهید فکر کنند.

همانطور که شما شروع به سود رساندن می کنید همزمان در برگشت به شما سود می رسد.

5- توجه روی نتیجه, به جای توجه به روابط:

در کوتاه مدت احتمالا بازگشت سرمایه گذاری همراه با شناخت رسمی وجود نخواهد داشت.

شما وقتی که در ارتباطتان  دسترسی به ایده دیگران, افکار آنها و تجربیاتشان را داشته باشید, این یک ارزشی را برای شما می آورد که فراتر از هرچیزی است که شما در پیروزی از طریق سرمایه گذاری در راه اندازی کسب و کار جدیدتان ممکن است کسب کنید.

6- از قلم انداختن نام تجاری شخصی:

شما نیاز به برجسته بودن دارید. باید روی وبسایتتان سرمایه گذاری کنید. روی بهتر ساختن عکس های پروفایلتان و برند شخصیتان تلاش کنید. خود را مطمئن سازید که مردم می توانند شما را ببینند و به خاطر بسپارند و بفهمند که آشنایی و شناخت شما ارزش و اعتبار را برای زندگی آنها به ارمغان می آورد.

7- فروگذاری در ملاقات های حضوری:

در این روزها که لینکدین, فیس بوک و توییتر روی کار هستند, نگه داشتن توالی رابطه افرادی که ملاقات می کنیم راحت است. با این حال کامنت های گاه به گاه روی صفحه فیس بوک مثل تبریک تولد و این چنین پیام ها و یا کامنت های غیرعادی در پایان یک پست لینکدین شاید بتواند رابطه را تا حدودی زنده نگه دارد اما هرگز با یک رابطه حقیقی که با ملاقات حضوری و خارج از دنیای مجازی است قابل مقایسه نیست.

با اینکه داشتن تجربه های مشترک در رسانه های اجتماعی با ارزش هستند اما باید توجه داشت که قوی ترین روابط و پیوند ها با برگذاری کنفرانس ها, مذاکرات و در کنار هم بودن ایجاد می شود.

بیشتر به شناساندن دفتر کار محلیتان بپردازید و سعی کنید حداقل یکی دو بار در ماه در رویدادهای شبکه واقعی حضور داشته باشید.

 

منبع: entrepreneur

 

chanel 7 اشتباه رایج در کسب و کار که حتی مدیران هاروارد نیز مرتکب می شوند

  • Created on .
  • Hits: 1015